۱۳۸۷ دی ۱۶, دوشنبه

محروم کردن زندانی سیاسی منصور رادپور از دیدار آخر با خواهرش

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، 2 هفته است که از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی منصور رادپورهیچ خبری در دست نیست.
زندانی سیاسی منصور رادپور در حدود 4 هفته پیش به سلولها ی انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج معروف به سگ دونی انتقال داده شد. این بند محل شکنجه زندانیان سیاسی است .
در حدود 10 روز پیش یکی از زندانیان اورا در بهداری زندان در حالی که در وضعیت بد جسمی بسر می برد دیده بود او به سختی قادر به راه رفتن بود و پاسدارانی که او را همراهی می کردند اجازه تماس یا صحبت کردن با سایر زندانیان را به او نمی دادند .تنها چیزی که از او متوجه شدنداین بود.که بیش از 10 روز است در سلولهای انفرادی بند 8 معرف به بندسپاه زندان گوهرداشت کرج منتقل شده است.این بند در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات می باشد. زندانیان سیاسی که به این بند منتقل می شوند،مورد بازجوئی قرار می گیرند و در حین بازجوئی آنها را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می دهند.
از طرفی دیگر خانواده آقای رادپور بارها به زندان مراجعه کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت فرزندشان بودند که از دادن جواب به این خانواده تا به حال خوداری کرده اند و آنها را مورد تهدید قرارداده اند.
خواهر آقای رادپور در بستر مرگ بسر می برد و تا آخرین لحظات حیاتش در انتظار دیدار آخر با برادرش بود.مادر پیر و خانواده آقای رادپور به زندان و سایر مراکز مراجعه نمودند و به آنها گفتند که خواهر آقای رادپور د ربستر مرگ بسر می برد و خواستار آن است که برای آخرین بار با برادر خود دیدار کند و یا اینکه به او اجازه دهند که تلفنی با خواهرش صحبت کند ولی بازجویان وزارت اطلاعات از دادن اجازه به او خوداری کردند و خواهرش در حالی که در انتظار دیدن و یا شنیدن صدای برادرش بود دیده از جهان گشود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، انتقال به سلولهای انفرادی بند سپاه و تحت شکنجه قرار دادن و ممانعت کردن از دیدار آخر با خواهرشان را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه روحی وجسمی و رعایت نکردن حقوق اولیه انسانی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
17 دی ماه برابر با 6 ژانویه 2008

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: