۱۳۸۷ دی ۱۹, پنجشنبه

انتقال دانشجوی زندانی هود یازرلو به بند 7 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین، دانشجوی زندانی هود یازرلو که بیش از 7 ماه در بند مخوف 209 که با تحمل سلولهای انفرادی، شکنجه ها ، فشارهای و شرایط طاقت فرسا اوایل این هفته به بند 7 زندان اوین منتقل گردید.
دانشجوی زندانی هود یازرلو 8 دی ماه به قرنطینه زندان اوین منتقل گردیدو روز یکشنبه 17 دی ماه به بند 7 زندان اوین انتقال داده شد.او که بیش از 7 ماه را در بند مخوف 209 بسر برد و مدتهای طولانی را درسلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های جسمی وروحی قرار داشت. در هفته های آخر او را به سلولهای انفرادی منتقل کردند که فاقد وسائل گرمایی بود و دریچه سلول را باز نگه داشته بودند.او همچنین از داشتن لباس گرم و پتو کافی محروم بود. درحالی که سوز سرما که بعضی مواقع به چند درجه زیر صفر می رسید شرایط طاقت فرسایی را برای او ایجاد کرده بودند.
دانشجوی زندانی هود یازرلو در بدو دستگیری مدت طولانی را در سلول انفرادی در شرایط بهداشتی بسیار بدی بسر برد و در اثر این شرایط بسیار بد بهداشتی حاکم بر سلول دچار ناراحتی حاد ریه گردید و ریه اش عفونی شد بطوری که خلط های او آمیخته به خون بود.
لازم به یادآوری است هود یازرلو 21 ساله دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین است.او مادرش (خانم نازیلا دشتی 50 ساله) را در سفری به قرارگاه اشرف در عراق همراهی کرد و برای اولین بارتوانست با خاله اش دیدار نماید. پس از بازگشت به ایران توسط فردی بنام پوریوسف معروف به ضرغامی روز 4 خرداد ماه 1387 تلفنی به شعبه 2 دادگاه انقلاب فرآخوانده شدند سپس به دستور حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 انتقال داده شد . او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند 209 زندانی بود تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار سید و علوی هستند قرار گرفت. بازجویان بارها به او تاکید کرده اند که برای انتقام گیری از خانواده اش او را به اینجا آورده اند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین علیه آنها پرونده سازی نمودند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستادند ،که توسط صلواتی رئیس این شعبه بر اساس قانون محاربه آقای یازرلو و مادرش خانم نازیلا دشتی را مورد محاکمه قرار دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت، قرار دادن در سلولهای انفرادی،شکنجه های جسمی و روحی به دلیل دیدار با اعضای خانواده اش که از حقوق اولیه هر انسان می باشد را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجوی زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 دی 1387 برابر با 09 ژانویه 2009

وضعیت دانشجوی زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193


هیچ نظری موجود نیست: