۱۳۸۷ دی ۲۳, دوشنبه

260 تن از عزاداران حسینی همایونشهر و سایر شهرستانها اصفهان همچنان در زندان بسر می برند


بنابه گزارشات رسیده از زندان اصفهان، تعداد عزادارانی حسینی که در همایونشهر و سایر شهرستانها دستگیر شده اند به بیش از 300 نفر تخمین زده می شود.
عزاداران حسینی که دستگیر شده اند در مناطق مختلف زندانی هستند از جمله محلهای که گزارش شده است در سلولهای انفرادی بند الف-ط که تحت نظارت و کنترل وزارت اطلاعات ، پادگان ایراندوست چسبیده به زندان اصفهان که بازداشتگاه آن در دست وزارت اطلاعات می باشد و بند بازداشتگاه زندان دستگرد اصفهان.
تعداد بازداشت شدگان عزاداران حسینی که در بند بازداشتگاه زندان اصفهان در بازداشت بسر می بردند .300 نفر تخمین زده می شوند، که تعداد 40 نفر آنها با سپردن وثیقه های سنگین روز گذاشته آزاد شدند ولی در حال حاضر 260 نفر از آنها همچنان در بند بازداشتگاه زندان اصفهان زندانی هستند. آنها در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند الف-ط و پادگان ایران دوست زندانی بودن تحت شکنجه های جسمی شدید قرار گرفته اند.
عزاداران زندانی از شهرهای همایونشهر،درچه، قهدلیجان و محله زنبیه اصفهان می باشند. آمار رسمی بازدشت شدگان هنوز مشخص نیست و در طی روزهای گذشته به صورت گروهای چند نفره از بند الف-ط و پادگان ایراندوست به بند بازداشتگاه زندان اصفهان منتقل شده اند
اسامی تعداد از عزاداران زندانی که از شهرستان درچه اصفهان می باشند به قرار زیر است:
1.علی عابدی 2. غلامعلی عابدی 3.محمد ابراهیمی 4.روح الله نظری و برادرش هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده تحت عنواین غیر واقعی و نگهداری آنها در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه قرار دادن آنها به دلیل برگزاری مراسم سنتی عزاداری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی تمام بازداشت شدگان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
23 دی 1387 برابر با 12 ژانویه 2009

وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: