۱۳۸۷ دی ۱۸, چهارشنبه

عدم درمان و فشاره های پاسداربندها علیه زندانی سیاسی حمیده نبوی

بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین،خانم حمیده نبوی که مبتلا به حساسیت مزمن و حادهستنداز درمان وی خوداری می کنند.
خام نبوی بخاطر حساسیت حادش، قبل از دستگیری زیر نظر پزشک و تحت درمان بودند ولی پس از دستگیر از درمان جدی او خوداری می کنند و بیماری او را وسیله ای برای تحت فشار قرار دادن وی بکار می برند.او می بایست از لباس گرم برخوردار باشد تا احتمال سرماخوردگی را به حداقل برساند.ولی از زمان دستگیری تا به حال از داشتن لباس گرم محروم است. و تنهااز لباسی که زمان دستگیری بر تن داشتن برخوردار هستند.سرمای زیاد که گاها تا چند درجه به زیر صفر می رسد فشارها را بر او مضاعف نموده.
خانم نبوی در پایان ملاقات، هنگامی که فرزند 5 ساله اش را در آغوش گرفته بودو زیپ کافشن اورا می بست با برخورد غیر انسانی پاسداری که در سالن ملاقات حاضر بود مواجه شد او شروع به تهدید کردن خانم نبوی در مقابل چشمان فرزندخردسالش نمودپاسدار فوق الذکر خطاب به خانم نبوی گفت: کاری می کنید که به شما دیگر ملاقت ندهیم. این در حالی است که فرزندش و خانواده او هر چندهفته یک بار می توانند بااو ملاقات کنند.
خانواده خانم نبوی تا به حال چندین بار برای او لباس گرم برده بودند ولی از تحویل گرفتن آنها خوداری می کنندو حتی شالی را که یکی از اعضای خانوادهاش قصد داشت به او بدهد با ممانعت و برخورد خشن پاسدار سالن ملاقات مواجه گردید.
این شیوه فشار علیه سایر زندانیان سیاسی که توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر می شوند بکار برده می شود. تا به حال این شیوه علیه فرهاد حاج میرزائی،هودیازرلو و زندانیان سیاسی دیگری که مدتی را در بند 209 زندانی بودند و به بندهای عمومی انتقال داده می شوند بکار برده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت،عدم درمان وتحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی به شیوه های مختلف را محکوم می کند و برای پایان دادن به شکنجه زندانیان سیاسی و عدم پاسخ دادن به فرآخوانهای سازمانهای حقوق بشری جهان خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
19 دی ماه برابر با 8 ژانویه 2008

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: