۱۳۸۷ دی ۲۸, شنبه

دستگیریهای گسترده مادران سالخورده که قصد دیدار با فرزندانشان را داشتند


بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین،روز جمعه 27 دی ماه در حدود 18 نفر از خانم هایی که قصد دیدار با فرزندانشان را دشتند در فرودگاه مهر آباد تهران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند.
خانم های که دیروز در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شدند قصد داشتند برای دیدن فرزندانشان به قرارگاه اشرف در عراق مسافرت نمایند. آنها با گرفتن ویزا و از قبل با رزرف و گرفتن بلیط و به صورت قانونی قصد پرواز را داشتند که در آخرین لحظات با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 منتقل شدند. آنها در حین انتقال بنابه گفته شاهدان عینی مورد ضرب وشتم و اهانت مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند. سنین خانم هایی که دیروز دستگیر شدند بین 55 تا 80 سال می باشد. در میان دستگیر شدگان دیروز خانم کبری بنازاده امیر خیزی 56 ساله و مادرشان که 84 ساله می باشد دیده می شود.در حال حاضر 2 فرزند خانواده بنازاده بنام های حمید و اصغر بنازاده امیرخیزی در زندان گوهردشت کرج که بیش از یک سال است زندانی هستند آنها به بدلیل دیدن فرزندانشان در قرارگاه اشرف به 2 سال زندان محکوم شده اند و همچنین عروس این خانواده خانم شهلا زرین فر 50 ساله به خاطر دیدار با فرزندش در آنجا دستگیر و محکوم به یک سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت شد او اخیرا محکومیتش به پایان رسید و آزاد گردید.
مامورین وزارت اطلاعات بعد از دستگیری به منازل آنها یورش بردند و منازل آنها را مورد بازرسی قرار دادند و اقدام به ایجاد رعب و وحشت علیه کودکان خردسالان و سالمندان نمودند . آنها تمامی اعضای خانواده ها را در گوشه ای جمع کرده بودند و چندین نفر از مامورین وزارت اطلاعات سلاح خود را به سوی آنه نشانه رفته بودند و آنها حق هیچگونه حرکتی را نداشتند و حتی کودکان را مورد تهدید با اسلحه قرار میدادند.آنها در حین بازرسی باعث تخریب وسائل منازل و بردن مقدار زیادی از وسائل شخصی خانواده ها شدند.
از زمان دستگیری تا به حال هیچگونه خبری از وضعیت و شرایط آنها در دست نیست و خانواده های آنها در نگرانی شدیدی بسر می برند.
اقدام دیروز وزارت اطلاعات علیه مادران سالمندی که به صرف قصد دیدن فرزندانشان دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شدند نقض حقوق اولیه هر انسان می باشد که سلب شده و مورد تعرض قرار گرفته است. حقوق اولیه ای مانند دیدن عزیزانشان در هر کجا و به هر دلیل که اقامت گزدیده اند.
در سالهای اخیر تعداد زیادی از مادران و پدران پیری که به صرف دیدن فرزندانشان در قرارگاه اشرف دستگیر و به حبسهای طولانی محکوم شدند. از جمله آنها : عباس عسکریزاده، جواد علیقلی،زهرا علیقلی که به دلیل بیماری در حال درمان پزشکی می باشند و همچنین خانم زهرا اسد پور گرجی و فرزندش فاطمه جوشن،خانم شهلا زرین فر،حمید بنازاده امیرخیزی،اصغر بنازاده امیرخیزی، شیر محمد رضائی ،هود یازرلو و چندین نفر دیگر می باشند.
متاسفانه رادیوهای و تلویزیونهای فارسی زبان دولتهای غربی در انتشار اخبار نقض حقوق بشری در ایران به صورت دوگانه و خودی و غیر خودی برخورد می کنند .زندانیان سیاسی که بخاطر تبعیض و نابرابری و دیکتاتوری در زندان بسر می برند واز آنها نام برده می شود را شدید ناراحت کرده که اینگونه تبعیض خبری شدید در مورد سایر هم بندیانشان در این رسانه ها وجود دارد این مسئله را در برنامه های تفسیر خبر و زن روز صدای امریکا کاملا عیان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری مادران سالمندی که به صرف دیدار داشتن با فرزندانشان که از حقوق اولیه هر انسان است را محکوم می کند. و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری جهان که حفظ و حراست حقوق اولیه انسانها از وظائف اولیه آنها است خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 دی ماه برابر با 17 ژانویه 2009

وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: