۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

اقدامات سرکوبگرانه بزرگ نیا علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، فشارها و تهدیدات و جنک روانی بزرگ نیا علیه زندانیان سیاسی این بند با شیوه های مختلف ادامه دارد آنها همچنین 8 هفته است که از ملاقات با فرزندان و خانواده های خود محروم می باشند.
بزرگ نیا رئیس بند 350 اقدامات سرکوبگرانه را علیه زندانیان سیاسی این بند شدت بخشیده است در روزهای اخیر دستور داده است زندانیان سیاسی که به بخشها دیگر زندان فرآخوانده می شوند آنها را به صورت تحقیرآمیزی مورد بازرسی بدنی قرار بدهند. تا به حال چنین شرایطی در این زندان معمول نبوده است.بزرگ نیا بازرسی بدنی تحقیر آمیز را علیه دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد بکار برده است و همچنین یک جنک روانی را علیه آنها پیش می برد او به زندانیان دیگر بند گفته است که من می خواهم حال اینرو بگیرم و اذیتش کنم.
از طرفی دیگر آقای علی صارمی از نارحتی چشم شدیدا رنج می بردو بینائی او تا حد زیادی کاهش یافته است و همچنین از ناراحتی فتق که به گفت بهداری زندان در اردیبهشت ماه گذشته می بایست او تحت عمل جراحی قرار گیرد ولی از عمل جراحی و درمان وی خوداری می کنند و شرایط زندان را چند برابر بر او سخت کرده اند. آقای صارمی در طی مدتی که در بند 350 زندانی است با تلاش و کوشش فراوان و علیرغم ممانعتهای زیاد کتابخانه ای را راه اندازی نموده و سعی کرده است که زندانیان عادی را به سوی مطالع تشویق نماید که تلاشهای او باعث گردید که تعداد زیادی از زندانیان به مطالعه رو بیاورند . بزرگ نیا برای جلوگیر از مطالعه زندانیان آقای صارمی را از عهده دار بودن کتابخانه منع کرده است و از این طریق سعی دارد که بر او فشار وارد کند و حداقل چیز موجود را از بین ببرد.
آقای محمد حسن فلاحیه زاده خبرنگار زندانی را همانند سایر زندانیان سیاسی این بند 8 هفته است که از ملاقات با خانواده اش محروم کرده است.
در طی چند هفته اخیر بدستور وزارت اطلاعات که بزرگ نیا مجری اوامر آنها است اقدامات سرکوبگرانه زیر را علیه زندانیان سیاسی بگار برده است: محروم کردن زندانیان سیاسی از ملاقات با خانواده هایشان،محروم کردن از درمان، صبح زودو غروب هر روز زندانیان سیاسی را به مدت چند ساعت از سلولها ی خود خارج کردن و در محوطه زندان در معرض سوز شدید سرما فرار داد ،تحت فشار قرار دادن برای شرکت در نماز فرمایشی/ پخش مراسم از طریق بلندگو در بند با صدای بلند به مدت طولانی و موارد متعدد دیگر
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اقدامات سرکوبگرانه وزارت اطلاعات که توسط بزرگ نیا در بند 350 به اجرا در می آید را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پایین دادن به سرکوب و شکنجه روحی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
22 دی ماه برابر با 22 ژانویه 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193



هیچ نظری موجود نیست: