۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

2 زندانی در زندان اصفهان اعدام شدند

بنابه گزاشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان، 2 زندانی که روز یکشنبه 28 دی ماه به سلولها انفرادی جهت اجرای حکم اعدام انتقال داده شده بودند صبح امروز در زندان اصفهان دار زده شدند.
آقای رضا محمدی 25 ساله، که 7 ماه پیش به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده بود . صبح امروز در زندان اصفهان اعدام گردید. همچنین آقای جان محمد محمدی 40 ساله که از 30 ماه پیش در زندان بسر می برد صبح امروز در زندان اصفهان به دار اویخته شد.
اعدامهای که امروز در زندان اصفهان صورت گرفت و انتقال 11 نفر به زندان اوین که قرار است روز جهارشنبه 2 بهمن ماه اعدام شوند. تعدادی از آنها امروز از بندهای 2 و 6 زندان گوهردشت به زندان اوین منتقل شدند و اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
1.اردلان نایبی در حدود 38 سال سن دارد و نزدیک به 3 سال است که در زندان گوهردشت بسر می برد. او در سالن 5 بند 2زندان گوهردشت کرج زندانی بود
2.ناصر مهرانی از بند 6 زندان گوهردشت کرج
این موج جدید اعدام ها که آغاز گردیده است هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت در بین مردمی که در رنج و محنت و سرکوب های قرون وسطائی قرار دارند و خواستار حقوق به یغما رفته خود هستند ،نیست.

احکام ضد بشری و قرون وسطائی مانند اعدام زندانیان سیاسی ،اعدام کودکان، اعدامهای گروهی ، سنکسارو احکام وحشیانه مانند قطع اعضای بدن به دستورو تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا در می آید. احکام فوق بر خلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که رژیم ایران ملزم به اجرای آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدامهای امروز در زندان اصفهان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای متوقف کردن موج اعدامها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اول بهمن 1387 برابر با 20 ژانویه 2009

اعدام 2 زندانی و انتقال گروه دیگر از زندانیان به زندان اوین به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: