۱۳۸۷ دی ۲۶, پنجشنبه

ارژنگ دودی مورد ضرب و شتم پاسداربندهای زندان گوهردشت قرار گرفت

بنابه گزارش رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز چهارشنبه 25 دی ماه مورد ضرب وشتم رئیس بند 4 محمود مغنیان و پاسداربندها قرار گرفت. شدت ضرب وشتم به حدی بود که او را به بهداری زندان منتقل کردند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز چهارشنبه 25 دی ماه توسط محمود مغنیان رئیس بند و پاسدار بندها که قصد داشتند او را با دست بند وپا بند به شعبه 15 دادگاه انقلاب منتقل کنند. او در اعتراض نسبت به این برخورد غیر انسانی و تحقیرآمیز از رفتن به دادگاه انقلاب امتناع ورزید. .محمود مغنیان رئیس بند همراه با تعدادی از پاسداربندها به سوی آقای داودی یورش بردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بطرز وحشیانه ای به مسافت طولانی روی کف سالن بند کشاندن. شدت ضرب وشتم به حدی بود که ناچار شدند آقای داودی را به بهداری زندان منتقل کنند. دستور انتقال با این شیوه تحقیر آمیز توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان صادر شده بود.
زندانیان سیاسی و تعداد زیادی از زندانیان عادی بند 4 نسبت به رفتار وحشیانه و غیر انسانی محمود مغنیان و پاسداربندها اعتراض نمودند که با اعتراض آنها ضرب وشتم و اهانت به آقای داودی متوقف گردید.
محمود مغنیان یکی از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردست کرج می باشد .
در هفته های اخیر فشارها و تهدیدات علیه آقای داودی شدت یافته است از جمله موارد فشارها که علیه او روا داشته می شود : قطع ملاقت با خانواده ،تحریک کردن زندانیان عادی و خطرناک برای ایجاد درگیری فیزیکی با ایشان،انتقال به بندهای با شریط بدتر و موارد متعدد دیگر .
لازم به یادآوری است که آقای داودی در آبان ماه 82 دستگیر و 16 ماه بعد توسط حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگین و غیر انسانی 15 سال زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شد ولی بدلیل نداشتن کیفر خواست صادره از سوی دادگاه انقلاب،وکلای او و خانواده اش قادر به اعتراض نسبت به این حکم غیر انسانی نیستند.
از طرفی دیگر درگیریهای غزه که توجهات جهانی به آن معطوف شده است باعث گردیده که دیکتاتورهای حاکم از این فرصت استفاده نمایند وفشارها را بر زندانیان سیاسی و خانواده های آنها افزایش دهند و همچنین سرکوب شدید دانشجویان ،دراویش، هموطنان بهائی و به اجرا در آوردن احکام ضد بشری سنکسار ،اعدام در ملاء عام ،قطع اعضای بدن زندانیان و جنایتهای متعدد دیگر را از سر بگیرند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،ضرب وشتم،مورد تحقیر قرار دادن و ممنوع الملاقت کردن زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از وجدانهای بیدار و انساندوستان جهان برای پایان دادن به جنایتهای روزانه در زندانهای قرون وسطائی این رژیم استمداد می طلبد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 دی ماه برابر با 16 ژانویه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: