۱۳۹۴ فروردین ۱۵, شنبه

موج جدید اعدام ها پس از توافق هسته ای ولی فقیه با قدرت های جهانی


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز یک زندانی در زندان زابل به دار آویخته شد و حداقل ۲ زندانی دیگر در این زندان که ۲ روزاست  به ستونها بسته شده اند در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر می برند.
روز شنبه ۱۵ فروردین ماه  زندانی امیر  قائمی که نزدیک به ۸ سال در بند ۱ زندان مرکزی زابل زندانی  بود صبح امروز در این زندان به دار آویخته شد.
در حال حاضر ۲ زندانی دیگر به نام های زاهد نوسانی ۳۰ ساله که ۴ سال در بند ۲ زندانی می باشد و زندانی محمد سارانی  حدودا ۲۹ ساله از بند ۱ زندان مرکزی زابل در انتظار اجرای حکم ضد بشری اعدام بسر می برند. این ۲ زندانی از روز جمعه به ستون بسته شده اند و در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام هستند.
روز جمعه ۱۴ فروردین ماه ۴ زندانی به نام های امیر قائمی، زاهد نوسانی،محمد سارانی و محمد سراوندی را از بندهای ۱ و ۲ زندان مرکزی زابل خارج نمودند وآنها را به ستونهای از پیش تعیین شده بستند . لازم به ذکر است در زندان مرکزی زابل ، زندانیانی که برای اجرای حکم ضدبشری اعدام از سلولهای خود خارج می شوند تا زمان اعدام به ستونهایی در درون زندان بسته می شوند .زندانیان بی دفاع در طی این مدت که معمولا بیش از ۲۴ ساعت طول می کشد به این حالت نگهداری می شوند و امکان استراحت و خوردن غذا را ندارند. حکم زندانی محمد سراوندی ۵۰ ساله از بند ۱ زندان مرکزی زابل در آخرین لحظات متوقف گردید و به وی گفته شد که حکم او به حبس ابد تبدیل شده است.

رژیم ولی فقیه پس از توافق ضمنی اتمی با ۵+۱ برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه موج جدید اعدام را در زندانهای خود آغاز نموده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، موج جدید اعدام ها بعد از توافق هسته ای با رژیم ولی فقیه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و طرفین مذاکره کننده با رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای خواستاردخالت فوری برای متوقف کردن موج جدید اعدام ها در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ اسفندماه۹۳ برابر با۴ آپریل ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: