۱۳۹۴ فروردین ۲۳, یکشنبه

فراخوان برای نجات ۳ زن زندانی در آستانه اعدام در زندان قرچک ورامین


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  سه زن زندانی در زندان قرچک ورامین در آستانه اجرای حکم ضدبشری اعدام قرار گرفته اند.
سه زن زندانی در زندان قرچک ورامین پس از طی تمامی مراحل قوانین زن ستیزانه رژیم ولی فقیه در آستانه اجرای حکم اعدام قرار گرفته اند.نام زنان زندانی  که قرار است بزودی حکم ضدبشری اعدام  آنها به اجرا در آورده شود به قرار زیر است:
۱ـ زندانی اکرم مهدوی ۴۶ ساله که ۱۱ سال است در زندان بسر می برد ودر حال حاضر در بند ۱معروف به سالن مشاوره زندان قرچک ورامین زندانی است .
۲ ـ فرشته عبد الملکی حدودا ۳۶ ساله که ۵ سال زندانی است و در حال حاضر در سالن ۶ زندان قرچک ورامین زندانی است.
۳ ـ زهره لواسطی ۳۶ ساله که ۵ سال زندانی است و در حال حاضر در سالن ۷ زندان قرچک ورامین زندانی است.

زنان زندانی در زندان قرچک ورامین که دارای شرایط قرون وسطایی است تقریبا از همه امکانات اولیه انسانی محروم هستند و تحت فشار و تهدید زندانبان زن این زندان قرار دارند که نباید با بیرون از زندان در تماس باشند و از خود دفاع کنند در غیر این صورت آنها را به سلولهای انفرادی منتقل وحق تماس با خانواده و فرزندانشان از آنها سلب می شود.
یکی از زنان سرکوب کننده در این زندان فردی به نام خاکی است که تهدیدها، فشارها و محدودیتهای غیر انسانی را علیه زنان زندانی اعمال می کنند.

از طرفی دیگر خبر غیر قابل باورعضویت نماینده ولی فقیه در نهاد زنان سازمان ملل متحد، زنان زندانی سیاسی و فعالین زنان در عرصه های مختلف جامعه را متعجب و حیران نموده است. رژیمی  که خود تصویب کننده قوانین زن ستیز  در مجلس خویش است و زنان را از فعالیت سیاسی، حقوقی و اجتماعی محروم وحتی به تازگی  پذیرش زنان در دانشگاهها را محدود و  برخی رشته های تحصیلی برای زنان را حذف نموده است  و اولین کشوری است که احکام ضدبشری  سنگسار،اعدام زنان،دستگیری فعالین زن ،شکنجه و تجاوز جنسی به زنان و دختران در زندانها را  بطور سیستماتیک اعمال می کند. چگونه می تواند در چنین جایگاهی قرار گیرد ؟
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران، برای نجات جان این ۳ زن زندانی در زندان قرچک ورامین فراخوان می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای متوقف کردن اعدام زنان در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳فروردین ۱۳۹۴برابر با۱۲ آپریل ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: