۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه از درمان یکی از زندانیان سیاسی هموطن کرد در زندان مهاباد

بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  وضعیت و شرایط جسمی زندانی سیاسی هاوره  غزالی در زندان مهاباد وخیم می باشد ولی بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه مانع درمان وی هستند .
زندانی سیاسی هاوره غزالی ۲۳ ساله حدودا ۳ روز می باشد که از ناراحتی و درد در ناحیه شکم  رنج می برد و دچار خونریزی از ناحیه مجرای ادراری  می باشد. اما زندانبانان ولی فقیه از درمان این زندانی سیاسی خوداری می کنند و بیماری وی را به عنوان اهرم فشار علیه او بکار می برند.
زندانی سیاسی هاوره غزالی حدودا ۹ ماه پیش دستگیر  و به  شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید ، مدتی  تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت   و سپس بازجویان وزارت اطلاعات  علیه او  پرونده سازی نمودند و پرونده او را به یکی از افراد خود تحت عنوان قاضی در دادگاه انقلاب ارجاع دادند .زندانی سیاسی هاوره غزالی  به ۱۸ ماه زندان به اتهام همکاری با احزاب کردستان محکوم گردید . او در حال حاضر در زندان مهاباد زندانی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطری که جان این زندانی را تهدید می کند هشدارمی دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام برای درمان این زندانی سیاسی است.
  

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸ اردیبهشت ۹۴برابر با۲۷ آوریل۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: