۱۳۹۴ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

ششمین روز اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان گوهردشت کرج

بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  زندانی سیاسی سعید پور حیدر در اعتراض به شرایط غیر انسانی و انتقال به بند ۱، در کنار زندانیان عادی و خطرناک ششمین روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.
زندانی سیاسی سعید پور حیدر متولد ۱۳۶۰ از روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه  در اعتراض به شرایط غیر انسانی و انتقالش به بند زندانیان عادی و خطرناک دست به اعتصاب غذا زده است.  بازجویان وزارت اطلاعات نه تنها به خواستهای این زندانی سیاسی توجهی نمی کنند بلکه به طرق مختلف او را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.
زندانی سیاسی سعید پور حیدر در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳  با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۳ به سالن۲ بند ۱ زندان گوهردشت کرج منتقل شد. بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی و اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت نظام،فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری (آخوند علی خامنه ای) و نشر اکاذیب در فضای مجازی نسبت داده اند.
این زندانی سیاسی علیرغم گذشت نزدیک به ۳ ماه در حالت بلاتکلیفی بسر می برد و دائم مورد اذیت و آزار زندانبانان ولی فقیه می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل مسکونی ، دستگیری و انتقال به شکنجه گاه ها و پرونده سازی علیه جوانان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ اردیبهشت ۹۴برابر با۲۹ آوریل۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: