۱۳۹۴ فروردین ۱۷, دوشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان و انتقال کشیش زندانی سعید عابدینی و تعداد دیگری از زندانیان به سلولهای انفرادی


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز ماموران ولی فقیه به سالن زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج یورش بردند و کشیش زندانی سعید عابدینی را از بند خارج و به سلول انفرادی منتقل کردند.
روز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه و در روزهای عید پاک هموطنان مسیحی زندانبانان ولی فقیه به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج یورش بردند و کشیش زندانی سعید عابدینی را از بند خارج  و به سلولهای انفرادی بند ۵ این زندان  منتقل کردند. کشیش زندانی سعید عابدینی در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی دست به اعتصاب غذا زد و اعلام نمود تا زمانی که به سالن زندانیان سیاسی بازگردانده نشود به اعتصاب غذای خویش ادامه خواهد داد. زندانبانان ولی فقیه زمانی که کشیش زندانی را به سلولهای انفرادی منتقل می کردند برای تحقیر نمودن وی، او را عریان نمودند.
همچنین لحضاتی بعد گارد ضد شورش مجددا به بند زندانیان سیاسی یورش برد و زندانی سیاسی خالد حردانی را بطرز وحشیانه ای به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل نمود . خالد حردانی در اعتراض به این عمل وحشیانه و غیرا نسانی از همان لحظه اعلام نمود که دست به اعتصاب غذا خواهد زد.  زندانبانان، زندانی سیاسی مصطفی اسکندری را هم به سلولهای انفرادی منتقل نمودند.
  این یورشهای وحشیانه  با حضور گرامیان رئیس بند۴ و با فرماندهی  امیریان رئیس گارد زندان صورت گرفت و در آن تعداد زیادی از نیروهای گارد زندان شرکت داشتند.این یورشها بصورت مرحله ای صورت گرفته است.
پس از پایان یافتن تعطیلات عیدنوروز و با آغاز اولین روز کاری زندانبانان و مامورین وزارت اطلاعات  اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج را شدت بخشیده اند. آنها پیش از این اقدام به نصب  تعداد زیادی موج شکن نمودند که تاثیرات بسیار بد سلامتی علیه زندانیان سیاسی دارد. این موج جدید سرکوبها پس از توافق در مذاکرات اتمی ولی فقیه آخوند علی خامنه ای صورت می گیرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال کشیش زندانی سعید عابدینی در ایام عید پاک  و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به سرکوب وحشیانه  زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ فروردین ۱۳۹۴ برابر با۶ آپریل ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: