۱۳۹۴ اردیبهشت ۶, یکشنبه

انتقال معلم زندانی در آستانه اعتراضات گسترده معلمین به نقطه ای نامعلوم


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  انتقال معلم زندانی رسول بداقی به نقطه ای نامعلوم .
روز یکشنبه ۶ اردیبهشت ماه و در آستانه روز ملی معلم ، معلم زندانی رسول بداقی تحت عنوان انتقال به دادسرای اوین  از سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج خارج و به نقطه ای نامعلوم منتقل گردید. معلم زندانی رسول بداقی هفته گذشته به شعبه ۶ دادسرای انقلاب اوین منتقل  و در آنجا به او اعلام گردید که دادستانی و وزارت اطلاعات  علیه  او شکایتی طرح کرده اند و فقط در صورت مصاحبه و اعلام کناره گیری از فعالیتهای صنفی معلمان این پرونده مختومه خواهد شد .
معلم زندانی رسول بداقی سالهاست که در زندان و در تبعید بسر می برد و کمتر از ۳ ماه  به  پایان مدت محکومیت غیر انسانی و غیر قانونی وی باقی مانده است.
بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان ولی فقیه قصد دارند که این معلم زندانی را بین ۲ گزینه مخیل نمایند که یا به خواسته های غیر مشروع و غیر انسانی آنها که همانا مصاحبه و کناره گیری از کانون صنفی معلمان و دفاع از حقوق همکارانش  در کشوراست  تن دهد و یا با پرونده سازی جدید وی را همچنان در زندان نگه می دارند.
اخیرا اعتراضات گسترده و سراسری معلمین شجاع و دلیر کشورمان که برای احقاق حقوق خویش و تغییر در سیستم آموزشی که کارآمدی خویش را از دست داده است، شدت گرفته است و معلمین کشور اعلام نموده اند که در روزهای آینده به اعتراضات گسترده و سراسری خویش ادامه خواهند داد و تا رسیدن به خواسته های خود به اعتراضات ادامه خواهند داد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال معلم زندانی و همچنین تحت فشارهای غیر انسانی قرار دادن وی را محکوم می کند و از معلمین کشور می خواهد که خواست آزادی او را در صدر خواسته های خویش قرار دهند و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار فشار بر رژیم ولی فقیه برای پایان دادن به سرکوب و اعدام در ایران است.
 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ اردیبهشت ۹۴برابر با۲۶ آوریل۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: