۱۳۹۴ فروردین ۲۲, شنبه

اعدام ۲ زندانی در زندان مرکزی زاهدان که یکی از آنها از اتباع افغانستان است


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز حداقل  دو زندانی در زندان مرکز زاهدان به دار آویخته شدند.
روز شنبه ۲۲ فروردین ماه حداقل ۲ زندانی از بندهای ۶ و ۷ زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند. یکی از ۲ زندانی که صبح امروز اعدام شد از اتباع افغانستان می باشد. اسامی ۲ زندانی که صبح امروز به دار آویخته شدند به قرار زیر می باشد:
۱ ـ زندانی محمد نوری ۲۵ ساله  از اهالی هرات کشور افغانستان که در بند ۶ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود.
۲ـ زندانی هاتف براهویی ۳۵ ساله که در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود.
این ۲ زندانی به اتهام داشتن مواد مخدر اعدام شدند ولی از آنجایی که روند حقوقی این زندانیان غیر شفاف و مخفی است و حق دفاع از خود را ندارند و معمولا در آگاهی هر شهرستان تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند تا اتهامات وارد شده را بپذیرند، بنابراین اتهاماتی که  به آنها نسبت داده شده  قابل اثبات نیست . بیش از ۹۷ در صد اعدام ها در این زندان بصورت مخفیانه صورت گرفته و رسانه های حکومتی آن را اعلام نمی کنند.
سیاست اعدام ها توسط آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم گرفته می شود و توسط قوه قضاییه تحت عنوان احکام قضایی صادر و به اجرا در آورده می شود. افرادی که تحت عنوان قاضی احکام اعدام را در هر استان صادر می کنند افرادی فاسد و رشوه گیر می باشند.این افراد برای تبرئه هر زندانی که خود، آنها را محکوم به اعدام نموده اند ارقام نجومی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تقاضا می کنند در صورت پرداخت فرد آزاد می گردد و در غیر این صورت او را اعدام می کنند . این یک روند سیستماتیک در تمامی دادگاه های رژیم ولی فقیه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام حداقل ۲ زندانی در زندان مرکزی زاهدان که یکی از آنها از اتباع افغانستان می باشد به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به  شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲فروردین ۱۳۹۴برابر با۱۱ آپریل ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: