۱۳۹۴ فروردین ۳۰, یکشنبه

بازگردان زن زندانی عراقی در ۱۳ـ مین روز اعتصاب غذا به بند عمومی بدلیل وخامت وضعیت جسمی وی



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » به وخامت گراییدن وضعیت جسمی زن زندانی عراقی  بسمه جبوری محبوس در زندان قرچک ورامین در سیزدهمین روز اعتصاب غذا به طوریکه زندانبانان مجبور شدند  او را به بند عمومی بازگرداندند.
روز شنبه ۲۹ فروردین ماه بسمه جبوری پس ازسیزده روز اعتصاب غذا که ۵  روز آن را  در سلول انفرادی که فاقد نور، پتو و  امکانات اولیه بود گذراند به علت وخیم شدن وضعیت جسمی اش به بند عمومی بازگردانده شد. او  بدلیل  سرمای شدید در سلول، شبها قادر به خوابیدن نبود و این مسئله باعث ناراحتی شدید کلیه  وی گردید . دردهای وی به حدی شدید و طاقت فرسا بود که زندانبانان ناچار به بازگرداندن وی به سلول عمومی شدند اما او همچنان بدون درمان و در اعتصاب غذا بسر می برد. زندانبانان به وی گفته اند که اگر اعتصاب غذای خود را بشکند ، آزادی  مشروط وی را مورد بررسی قرار خواهند داد.
خانم جبوری معتقد است که این فریبی است برای شکستن اعتصاب غذا و عدم توجه به خواسته هایش  . پیش از این نیز زندانیانان همین وعده را به وی داده بودند که به آن عمل نکردند.خانم جبوری اعلام کرده است زمانی حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود است که از زندان خارج شود.
روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه زن زندانی عراقی  خانم بسمه جبوری محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به عدم درمان و عدم به اجرا در آوردن قرارداد حقوقی بین رژیم ولی فقیه و دولت عراق مبنی بر تبادل زندانیان در مورد خویش و شرایط قرون وسطایی حاکم بر این زندان دست به اعتصاب غذا زد و اعلام نمود تا رسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.
زندانی بسمه جبوری متولد ۱۹۷۶  و دارای ۲ فرزند است .او نائب مدیر هتل معروف  منصور میلیا بغداد بود که در نزدیکی سفارت ایران در عراق است.یکی از ماموران  اطلاعات سپاه تروریستی قدس به نام محمد رضا قربانیان که تحت پوشش دیپلمات در سفارت ایران کار می کرد رابطه عاشقانه با وی برقرار نمود. خانم بسمه جبوری که یکی از فرزندانش سخت مریض بود و نیاز به درمان داشت و در عراق گویا شرایط درمان مهیا نبود مامور اطلاعات سپاه تروریستی قدس به او قول داد که  به ایران برود و به او کمک خواهد کرد که فرزندش تحت معالجات پزشکی قرار گیرد . خانم جبوری در سال ۱۳۹۰ از طریق هوایی وارد فرودگاه موسوم به خمینی شد در آنجا بلافاصله توسط مامورین وزارت اطلاعات که منتظر او بودند دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین برده شد و ۸ ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و حتی  تهدید به تجاوز شد . سپس او را به بند زنان زندان اوین منتقل  و پس از۲۶ ماه او را به زندان قرچک ورامین منتقل نمودند.بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی علیه وی،  پرونده  او را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست فردی به نام صلواتی معروف به قاضی مرگ فرستادند. صلواتی  وی را به اتهام جاسوسی برای سفارت امریکا  به ۵ سال حبس محکوم کرد.
  زندانی بسمه جبوری ۱۸ ماه است که در زندان مخوف و قرون وسطایی قرچک ورامین زندانی است. او از حداقل امکانات اولیه انسانی محروم می باشد. او از بیماری حاد قلبی رنج می برد و اخیرا در اثر زمین خوردن  پای وی شکسته است ولی  زندانبانان ولی فقیه از درمان و دادن دارو به وی خوداری می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری این زندانی  است و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان مداخله برای آزادی این زن زندانی عراقی است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ فروردین ۹۴برابر با۲۰ آوریل۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: