۱۳۹۲ شهریور ۳۰, شنبه

انتقال امام جمعه راسک و همراهانش به زندان مرکزی زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بازجویان وزارت اطلاعات ،مولوی نقشبندی امام جمعه راسک ،فرزند و دامادش   وزندانی عقیدتی ملک محمد آبادیان و فرزندانش را به زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند
روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه مولوی فتحی محمد نقشبندی همراه با ۶ نفر دیگر پس از یکسال و نیم بازداشت درسلولهای انفرادی و شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات  به  زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.
مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل تسنن راسک  همراه با فرزندش عبدالغفار نقش بندی و دامادشان فقیر محمد رئیسی و زندانی عقیدتی ملک محمد آبادیان به بخشی از سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان که گفته می شود هنوز در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شده اند.این بخش به قرنطینه ۶ ماهه معروف است. شرایط این بخش از قرنطینه طاقت فرسا است و غیر قابل تحمل می باشد.حشرات موزی مانند شپش و ساس بی داد می کند . به زندانیان یک پتوی فرسوده و کثیف  که بوی تعفن می دهد و مملو از شپش است داده می شود. غذای بند قرنطینه غیر قابل مصرف بوده، زندانیان از درمان محروم می باشند و بهداشت این بند فاجعه بار است.
چهار تن از فرزندان زندانی عقیدتی ملک محمد آبادیان که در سنین نوجوانی دستگیر شده بودند به بند ۱ ، بند جوانان منتقل شدند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
۱ـجبار آبادیان هنگام دستگیری ۱۶ ساله بود که در حال حاضر۱۷ سال و نیم دارد.
۲ـ نظام آبادیان ۱۷ سال و نیم
۳ـ جواد آبادیان ۱۹ ساله
۴ـ هادی آبادیان ۲۰ ساله
فرزند دیگر زندانی عقیدتی ملک محمد آبادیان که هنگام دستگیری ۱۴ سال و نیم داشته  و بیش از یکسال و نیم در سلولهای انفرادی بازجویان وزارت اطلاعات و تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان قرار داشت به کانون اصلاح و تربیت که در بخشی از زندان زاهدان قرار دارد منتقل شده است.
گفته می شود که دادگاهی مولوی نقش بندی امام جمعه اهل سنت راسک همراه با ۶ نفر دیگر در دادگاه انقلاب زاهدان برگزار گردید که هنوز از جزئیات آن  خبری در دست نیست به محض اطلاع به اطلاع عموم خواهیم رساند .
لازم به یادآوری است که مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل تسنن در راسک،فرزندش عبدالغفار نقشبندی و دامادش  و همراهانش ملک محمد آبادیان و فرزندانش از سال ۱۳۹۰ تا به حال در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان زندانی هستند .
وزارت اطلاعات سالیان است که  اتهامات واهی را علیه مخالفین صلح جو و آزادیخواه خود بکار می برد  کما اینکه در گذشته برای توجیه اعدام ها و سرکوبهای خونین مردم در کردستان، بلوچستان و سایر نقاط ایران اتهام تجزیه طلبی را بکار می برد اما پس از پی بردن مردم به این اتهامات دروغین، برای مشروعیت بخشیدن به دستگیریها،شکنجه ها و اعدام ها  در حال حاضر شیوه جدید دروغ پردازی  علیه اهل سنت را آغاز کرده است و برای مشروعیت بخشیدن به این اعمال غیر انسانی اتهاماتی مانند عضویت در القاعده،وهابی بودن،سلفی و غیره را  به آنها نسبت می دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، خواستار آزادی بدون قید و شریط تمامی زندانیان عقیدتی اهل سنت می باشد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده ولی فقیه رژیم، آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات ولی فقیه  که باتشکیل باندهای شکنجه و آدمکشی در وزارت اطلاعات علیه مردم ایران مشغول جنایت علیه بشریت است ، به دادگاه جنایی بین المللی ارسال نماید.     

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ برابر با  ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: