۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

احضار ، بازجویی و تهدید همسر کشیش زندانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» احضار ، بازجویی و تهدید چند ساعته همسر کشیش زندانی بهنام ایرانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات.
روز دوشنبه ۱۱ شهریور ماه خانم کریستینا بابک خانوا همسر کشیش زندانی بهنام ایرانی  توسط اداره اطلاعات کرج احضار شد  فردی که خودش را حسینی می نامید خانم خانوا را برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدید قرار داد.او سئوالات متعددی با پرخاشگری و خشونت کلامی از ایشان پرسید  که از جمله سئوالات این فرد ؛ هزینه های زندگی تان را چگونه تامین می کنید ؟ چه کسی به شما کمک می کند؟ چه کسانی با شما در ارتباط هستند ؟ ما شماها را زیر نظر داریم حواستان را کاملا جمع کنید  و سئوالات متعدد دیگر.
خانم کریستینا خانوا همسر کشیش زندانی که همراه با ۲ فرزندش  برای دیدار با خانواده اش به خارج از کشور مسافرت کرده بودند ، روز شنبه ۹ شهریورماه هنگام بازگشت در نقطه مرزی نوردوز بین ایران و ارمنستان آنها را به مدت ۲ ساعت متوقف کردند  و مورد اذیت و آزار و فشارهای روحی  قرار دادند و بعد از آن پاسپورتهای آنها را ضبط  و نهایتا بعد از ۲ ساعت  به آنها اجازه ورود به کشور را دادند.این فشارها و اذیت و آزارها در حالی صورت می گرفت که خانم خانوا همرا با ۲ فرزندش به نام های ربکا ۱۲ ساله و پسرش ادریل۵ ساله بود آنها شاهد برخوردهای غیر انسانی مامورین با مادرشان بودند.
هموطنان مسیحی در ایران  به خاطر اعتقادات مذهبی شان همواره مورد یورش نیروهای وزارت اطلاعات ، دستگیری ، شکنجه های جسمی و روحی و احکام سنگین مانند اعدام و زندان قرار گرفته اند و کلیساهای  آنها یا بسته می شود و یا اینکه اجازه برگزاری مراسم مذهبی به آنها داده نمی شود.
کشیش زندانی بهنام ایرانی از اعضای هیئت رهبری کلیساهای ایران می باشد. او آخرین بار در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ در یک کلیسای خانگی در کرج در حالیکه مشغول عبادت و دعا بود مورد هجوم مسلحانه مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت و با برخوردی وحشیانه و ضرب و شتم به بند ۸ معروف به بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل شد و به مدت ۷۷ روز در سلولهای انفرادی مورد بازجویی قرار گرفت و نهایتا با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات به ۵ سال و ۸ ماه زندان محکوم شد و از آن زمان تاکنون در زندان ندامتگاه کرج زندانی می باشد. کشیش زندانی به بیماریهای متعددی مبتلا شده است و بازجویان وزارت اطلاعات نه  او را درمان می کنند و نه اجازه مرخصی استعلاجی جهت درمان به وی می دهند .
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی همواره علیه هموطنان مسیحی، زرتشتی،بهایی،داراویش،اهل تسنن،کلیمی و اقوام مختلف ایرانی شیوه های سرکوبگرانه و ضدبشری بکار می برند و دائم در ستیز و نبرد با بشریت در ایران، منطقه و جهان می باشد.      
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار ، بازجویی و تهدید همسر کشیش زندانی  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به مراجع  قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ شهریور ۱۳۹۲ برابر با ۸ سپتامبر ۲۰۱۳



گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: