۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

اجرای حکم مخفیانه وضدبشری اعدام حداقل یک زندانی در زندان مرکزی بندرعباس



 بنابه گزارشات رسیده  به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بامداد امروز حداقل یک زندانی در زندان مرکزی بندر عباس به دار آویخته شد.
روز یکشنبه ۷ مهر ماه  حداقل یک زندانی در محوطه زندان مرکزی بندر عباس به دار آویخته شد. زندانی حسین سلطانی ۳۵ ساله که بیش از ۸ سال در زندان بسر میبرد ، شب گذشته بصورت مخفیانه او را از بند  ۲ خارج کردند و به واحد اعدام در بند قرنطینه منتقل کردند و ساعت ۰۵:۰۰ صبح حکم ضدبشری اعدام این زندانی را به اجرا گذاشتند .
زندانی حسین سلطانی  در شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی هرمزگان توسط فردی به نام آبروشن رئیس این شعبه به اعدام محکوم شده بود و پس از ۸ سال تحمل شرایط غیر انسانی زندان و انتظار برای اجرای حکم ضد بشری اعدام صبح امروز بصورت  مخفیانه او را دار زدند.
قوه قضاییه رژیم ولی فقیه از انتشار خبر اکثر اعدام ها خوداری می کند و سعی می کند که اعدام ها بصورت مخفیانه حتی در درون زندان صورت گیرد و هنگام انتقال زندانی از بند به سلولهای انفرادی تحت عناوین مختلف به عنوان مثال؛ اعزام به دادگاه، اعزام به بیمارستان و یا ملاقات با خانواده و غیره زندانی را از بند خارج می کنند تا همبندیان وی متوجه انتقال او برای اجرای حکم اعدام نشوند.
هدف از اعدام های گروهی و مستمر ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه می باشد و از زمانیکه آخوند روحانی به عنوان رئیس جمهور منصوب شده است اعدام های گروهی و مخفیانه تقریبا روزانه به اجرا در آورده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های گروهی  و مستمر در ایران را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند وازبان کی مون دبیر کل ملل متحد ، کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای متوقف کردن کشتار جوانان و مردم ایران در زندانها و شکنجه گاه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۷ مهر۱۳۹۲ برابر با ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: