۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

سو قصد به جان یکی از زندانیان سیاسی زندان زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »یورش  باند مافیایی زندان زاهدان به یکی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان زاهدان.
روز یکشنبه ۱۶ مهرماه حوالی ساعت ۳۰:۱۵ باند مافیایی زندان به زندانی سیاسی ایرج محمدی یورش بردند و با یک شیء فلزی ضربه ای به سر او  وارد کردند.اما با دخالت و دفاع  سایر زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی هموطن بلوچ تهاجم این باند دفع گردید.
زندانی سیاسی ایرج محمدی در بند مواد مخدر بین زندانیان معتاد و خطرناک  قرار داده شده است. او در سلولی قرار دارد که چندین برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده اند و زندانیان بصورت کتابی کنار هم می خوابند و گاها ناچار هستند به صورت نوبتی استراحت کنند.
از طرفی دیگر مدتی است که جیره غذایی زندانیان کاهش زیادی یافته است . وعده های غذایی آنها یک عدد تخم مرغ ،یک سیب زمینی و یک چهارم تا نصف نان می باشد. زندانیان از سوء تغذیه و گرسنگی شدیدا رنج می برند و وقتی که زندانیان نسبت به این شرایط اعتراض می کنند به آنها گفته می شود که تحریم هستیم و شما ها باید بهای تحریم را بدهید.
 باند مافیایی دستورات محمدی رئیس اطلاعات زندان را به اجرا در می آورد و در پخش  مواد مخدر و سرکوب زندانیان معترض نقش دارند . رئیس زندان و محمدی رئیس اطلاعات زندان مواد مخدر را برای فروش در اختیار آنها قرار می دهند تا به زندانیان بی دفاع که تحت فشارهای شدید جسمی و روحی قرار دارند و برای رهایی یافتن از این شرایط به ناچار  به مواد روی آورند بفروشند.
در حال حاضر حداقل ۴ زندانی سیاسی  تبعیدی زندان ارومیه در این زندان ، زندانی هستند.معلم زندانی محمد امین آگوشی، زندانی سیاسی منوچهر محمدی وزندانی سیاسی پولادخانی می باشند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،سوقصد به زندانیان سیاسی بی دفاع که توسط بازجویان وزارت اطلاعات طراحی و به اجرا در آورده می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران  خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه  آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ مهر ۱۳۹۱ برابر با ۹ اکتبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: