۱۳۹۱ آبان ۱, دوشنبه

تنش و بحران در سطح استان بخاطر قصد بازجویان وزارت اطلاعات برای نبش قبریک زندانی سیاسی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »در پی اعدام ضد بشری ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان زاهدان،بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه از تحویل دادن پیکر این ۳ زندانی خوداری می کردند، اما خانواده ریگی بدون توجه به رفتارهای ضد بشری بازجویان وزارت اطلاعات و تاکید بر حقوق قطعی  خود رأسا اقدام به گرفتن پیکر فرزندشان از  غسالخانه نمودند و پیکر او را برای اجرای مراسم  خاکسپاری به آرامگاه منتقل  و به خاک سپردند.
از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات و نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در استان از اینکه نتوانستند خواست ضد بشری خود مبنی بر اینکه اعدام شدگان در محل مخفیانه به خاک سپرده شوند اجرا کنند  سخت بر آشفته اند و از روز گذشته تا به امروز در تلاش هستند که پیکر این جانباخته راه آزادی مردم ایران را نبش قبر( که در اداب و رسوم منطقه توهین بزرگ محسوب می شود) و به نقطه مخفیانه ای منتقل کنند.
خانواده ریگی و مردم شهر در طی شبانه روز گذشته بر روی آرامگاه عزیزشان حضور دارند و تا این لحظه مانع عمل پلید مامورین ولی فقیه آخوند علی خامنه ای شده اند.خانواده ریگی و مردم شهر تاکید کرده اند در صورت اقدام به این عمل اعتراضات گسترده وخشمگینانه ای در سطح استان صورت خواهد گرفت که ابعاد آن غیر قابل تصور خواهد بود.
دادستانی ولی فقیه روز گذشته در اطلاعیه ای سر تا پا دروغ ، برای توجیه و مشروعیت دادن به عمل غیرانسانی اعدام این جوانان  اتهام دروغین انفجار مسجد زاهدان را به عبدالباسط ریگی نسبت داده بود.در صوریتکه حتی در دادنامه ای که توسط بازجویان وزارت اطلاعات تنظیم شده و موجود می باشد در هیچ کجای آن  نامی از شرکت در این انفجار و یا انفجارهای دیگر نبرده اند.
عبدالباسط ریگی یک فعال اینترنتی بود که اخبار نقض حقوق بشر در استان را ارسال می کرد. برای تعیین حقیقت موجود می بایست رژیم ولی فقیه به یک هیئت تحقیق بین المللی و بی طرف اجازه دهد تا واقعیتهای موجود را نه پشت دربهای بسته اتاقهای شکنجه و اتاقهای دیگرکه  بازجویان وزارت اطلاعات تحت نام دادگاه در آنها احکام اعدام را صادر می کنند بررسی نمایند .در دروغ پردازی دادستانی همچنین گفته شده است که احکام آنها در دیوان عالی کشور ولی فقیه مورد تایید قرار گرفته است در صورتیکه نه خود متهم و نه خانواده اش از چنین دروغی اطلاع نداشتند.
پیکر ۲ زندانی سیاسی دیگر هموطن بلوچ به نام های عبدالجلیل کهرازهی۲۴ ساله که در دی ماه ۱۳۸۹ در محل سکونتش در خاش دستگیر شده بود و یحیی چاری زهی ۲۴ ساله در ایرانشهر دستگیر شده بود به خانواده های آنها داده نشد و در نقطه ای نامعلوم به خاک سپرده شدند . ماموران ولی فقیه آخوند علی خامنه ای این ۲ خانواده را از حق خاکسپاری فرزندانشان و  وداع آخر  با پیکر عزیزانشان محروم نمودند .
فعالین حقوق بشر و درکراسی در ایران  برای جلوگیری از دروغ پردازی و توجیه اعمال ضد بشری اعدام تحت عناوین مختلف بخصوص علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی خواستار ارسال یک هیئت تحقیق سازمان ملل متحد برای روشن شدن حقایق و پایان دادن به اعدام های گروهی زندانیان سیاسی در ایران است  .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ را به عنوان یک جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار احاله پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مقامات قضایی بین المللی است.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول آبان ۱۳۹۱ برابر با ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام  سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: