۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

شکنجه های جسمی ، روحی و تطمیع زندانیان سیاسی بلوچ جهت اعتراف گیری علیه مولوی عبد الحمید



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در شکنجه گاههای وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی و تطمیع قرار دارند تا آنها را وادار به اعتراف علیه مولوی عبد الحمید  رهبر  اهل سنت سیستان و بلوچستان نمایند.
تقریبا اکثر زندانیان سیاسی بلوچ  توسط مامورین وزارت اطلاعات در زندان زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان قرار می گیرند تا بر علیه مولوی عبدالحمید  وادار به اعتراف شوند.بازجویان وزارت اطلاعات معمولا زندانیان سیاسی را بر روی تخت شکنجه با نام  تخت معجزه قرار می دهند  دستها و پاهای زندانی را می بندند و برای مدت طولانی شوکربرقی بر نقاط حساس بدن زندانی قرار می دهند ،زدن کابل و آویزان کردن برای مدت طولانی ، عریان کردن زندانیان واقدام به  فیلم برداری از آنها، تهدید به دستگیری مادر ،خواهر ،همسر ، فرزندان خردسال و پدر زندانی و مورد شکنجه قرار دادن آنها در مقابل چشمان زندانی وشکنجه های متعدد دیگر می باشد.
در حین این شکنجه های وحشیانه  از زندانی سیاسی می خواهند که اقدامات صورت گرفته را به عهده گیرند و اعلام کنند که دستور دهنده این اعمال مولوی عبد الحمید  می باشد و یا اینکه مولوی آنها را ترغیب به اعمال تروریستی می نماید.
بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص محمد مرزیه دادستان زاهدان ، زندانیان سیاسی که قرار است حکم اعدام آنها روز بعد به اجرا گذشته  شود آنها را فرا می خوانند و به آنها پیشنهاد می دهند که اگر علیه مولوی عبد الحمید  در مقابل دوربین تلویزیونی مواردی که گفته می شود را تکرار کنند بلافاصله آنها را آزاد خواهند کرد.از جمله آنها جانباخته راه آزادی  زندانی سیاسی عبدالباسط ریگی فعال اینترنتی که اخیرا اعدام شد می باشد. پیش از این به چندین زندانی سیاسی اعدام شده چنین پیشنهادی داده شده بود.
کسانی که مدتها در سرکوب خونین مردم بلوچستان و اعدام زندانیان سیاسی هموطن بلوچ و  برنامه ریزی علیه مولوی عبد الحمید  نقش دارند، محمد مرزیه دادستان زاهدان،سرهنگ ذاکری از مقامات امنیتی استان،سردار بشیر احمد ریگی که گفته می شود نفر چهارم امنیتی استان می باشد و همچنین مه گلی رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان می باشد این فرد تما می احکام اعدام و احکام سنگین  را علیه زندانیان سیاسی بلوچ صادر می کند.تمامی زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب زندان زاهدان توسط فردی به نام مه گلی محاکمه و محکوم می شوند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه زندانیان سیاسی و یا تطمیع آنها برای اعتراف گیری علیه رهبر مذهبی اهل تسنن جهت پرونده سازی و تخریب چهره وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستارارجاع پرونده ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع بین المللی قضایی است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۷ مهر ۱۳۹۱ برابر با ۲۸ اکتبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: