۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات قصد زجر کش کردن فرح واضحان را دارند



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی فرح واضحان که در شرایط بسیار حاد جسمی بسر می برد موقتا به اعتصاب غذای خود پایان داد.
روز شنبه ۲۲ مهرماه  زندانی سیاسی فرح واضحان پس از ۹ روز اعتصاب غذا و وخامت شدید وضعیت جسمی اش با اصرار همبندانش  و قولهای مسئولین زندان اوین  مبنی بر اینکه  هفته آینده او را به بیمارستان جهت عمل جراحی منتقل خواهند کرد موقتا به اعتصاب غذای خود پایان داد .
فرح واضحان ازبیماری حاد تومور بدخیم در شکمش  که نوع پیشرفته آن می باشد و همچنین بیماری قلبی شدیدا رنج می برد.دردهای طاقت فرسا و جانکاه  شبانه روزی  امکان هرگونه استراحت و آرامش را از وی سلب نموده است.بهداری زندان   به جای درمان جدی وی فقط به قرصهای مسکن معمولی اکتفا می کند شرایط جسمی  او تقریبا  به نقطه غیر قابل برگشتی رسیده است.
سربازجوی وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی  است مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج از زندان جهت عمل جراحی است و از این طریق  قصد دارد که  این  زن زندانی سیاسی  را زجر کش نماید.سربازجو علوی پیش از این جانباخته راه آزادی محسن دگمه چی را با این شیوه زجر کش نمود.
بازجویان وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ولی فقیه علی خامنه ای که به دلیل اعتراضات بین المللی تا حد زیادی امکان اعدام زندانیان سیاسی از آنها سلب شده است شیوه عدم درمان و زجرکش کردن زندانیان سیاسی را که در زندانهای وی دچار چنین بیماریهایی می شوند در پیش گرفته اند.
زندانی سیاسی فرح واضحان چند روز بعد از قیام گسترده مردم در روز عاشورا با یورش مامورین وزارت اطلاعات به درون  منزل آنها همراه با همسر و ۲ فرزندش دستگیر شد در حالی که دخترش مبتلا به بیماری سرطان  بود و در شرایط بسیار حاد جسمی بسر  می برد جهت فشار آوردن بر مادرش در سلول انفرادی کنار سلول مادرش قرار داده بودند و مادرش صدای ناله ها و عذاب کشیدن فرزندش را می شنید. او به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران و حضور اعضای خانواده اش در سازمان مجاهدین خلق ایران ابتدا به اعدام محکوم شد ولی به خاطر اعتراضات گسترده سازمانهای حقوق بشرحکم وی به ۱۵ سال زندان تبدیل شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانی سیاسی فرح واضحان را تهدید می کند  هشدار می دهد و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار احاله پرونده رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مقامات قضایی بین المللی است.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴ مهر ۱۳۹۱ برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: