۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

عتصاب غذای معلم زندانی در زندان زاهدان در اعتراض به تبعیدش و شرایط غیر انسانی



نامه اعلام اعتصاب غذای معلم بازنشسته  زندانی محمد امین آگوشی جهت ارسال به مجامع حقوق بشری و رسانه ها در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن نامه به قرار زیر می باشد:
باسلام و ادب خدمت شما
اینجانب محمد امین آگوشی  از طرف شعبه ۱ دادگاه نظامی استان آذربایجان غربی به مدت ۱۰ سال تبعید به زندان مرکزی زاهدان نفی بلد شده ام .
از آنجاکه نص آیه شریفه سوره مائده آیه ۳۳ نفی بلد شامل کسانی می شود که اتهام آنها محاربه و مفسد فی الارض باشد و به اعتراف قاضی صادر کننده رأی گرچه از نظر شرعی محارب محسوب نمی شوم ولی قاضی حکم محاربه را علیه من تحمیل نموده است . با توجه به اینکه رای صادره خلاف قانون و فتوای مجتهدین  و مهمتر از آن خلاف اصول انسانی و حقوق شهروندی می باشد.
 در اثر این تبعید که حدود ۳ هزار کیلومتر از خانواده ام دور گشته ام و در حقیقت تنها خانواده ام هستند که تبعات ناشی  ازاین  حکم محارب  آنها را تحت فشار قرار داده به طوریکه در ماه اخیر اعضای  خانواده ام با هزار مکافات به ملاقاتم آمده بودند که برای هزینه راه .کلیه .خود را فروخته بودند.
 همانطور که اطلاع دارید در اثر  راند خواری و  اختلاس و دزدی بیت المال و عدم تدابیر ...بعضی از سردمداران کشور مردم دچار بحران اقتصادی شده اند و زندگی به کام مردم ایران سخت گردیده است .
 لذا از  تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۱ به بعد تا تحقق خواسته های شرعی و قانونی به اعتصاب غذای  خود  ادامه خواهم داد.
 با آنکه بیشتر از ۴ سال با داشتن انواع بیماری تحمل حبس می نمایم و شامل هیچ گونه مزایا و تسهیلات زندان نبوده ام و در حقیقت یک اسیر می باشم نه زندانی .
 مراتب جهت اطلاع مجامع بین المللی  و مدافعان حقوق بشر و رسانه های  داخلی و خارجی ارسال می گردد
با احترام ،
محمد امین اگوشی اسیر در زندان زاهدان
مهرماه ۱۳۹۱
                                               
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: