۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

شیوع بیماری انگل روده ای آمیب در مناطقی از تهران

بنابه گزارشات رسیده از بیمارستان تخصصی کودکان فهمیده و مجتمع بیمارستانی 1000 تختخوابی (خمینی) در روزهای اخیر تعداد زیادی از کودکان زیر 5 سال که دچار انگل روده ای آمیب بودند بستری شدند.

گفته می شود که بیماری انگل روده ای آمیب که باعث شیوع بیماری گاستروآنتریت و اسهال خونی می شود و تاکنون تعداد زیادی از کودکان زیر 5 سال مبتلا به این بیماری در بخش اطفال بیمارستان تخصصی کودکان فهمیده و هزار تخت خوابی (خمینی )بستری شدند. این بیماری باعث سوءتغذیه ، کم خونی و از دست دادن آب بدن در افراد به خصوص کودکان زیر 5 سال می شود. شرایط به حدی بحرانی است که در هر 2 بیمارستان جلسه اضطرار تشکیل شده ست

آمارهای که اخیرا در بیمارستان تخصصی کودکان فهمیده ثبت شده است حاکی از آن است که از 111 کودک مبتلا به بیماری آمیب 46 نفر بستری شده اند.آنها از اسهال خونی و کم آبی رنج می بردند.

علت این بیماری مصرف آب آلوده می باشد که گفته می شود آب مناطق شرق و جنوب شرق تهران تصفیه میکربی کافی صورت نگرفته و باعث شیوع چنین بیماری در بین مردم این مناطق شده است

وزارت بهداشت و سازمان آب تا به حال در مورد آلودگی و روش مقابله با آن سکوت کرده است و هیچ اقدامی در جهت اطلاع رسانی عمومی و جلوگیری از شیوع گسترده آن انجام نداده است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
4 اردیبهشت 1388 برابر با 24 آپریل 2009


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: