۱۳۸۸ فروردین ۲۱, جمعه

زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی 15 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد


بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج، زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی قرار است که روز سه شنبه 25 فروردین ماه در دادگاه انقلاب سنندج مورد محاکمه قرار گیرد.

پرونده زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی از شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به شعبه 2 دادگاه انقلاب سنندج انتقال داده شد. رئیس شعبه 2 دادگاه انقلاب فردی بنام طیاری است . طیاری وثیقه بسیار سنگین و باور نکردی را برای زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی تعیین کرده است. این وثیقه باور نکردنی بالغ بر 430 میلیون تومان می باشد و این در حالی است که خانواده حاج میرزائی به هیج وجه توانائی قرار دادن چنین وثیقه ای را ندارند و هدف طیاری از تعیین چنین وثیقه برای ادامه دادن به بازداشت این فعال کودکان است.

مادر پیر و سالخورده فرهاد حاج میرزائی به طیاری رئیس شعبه 2 دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کرده بود و از او خواسته بود مسئله وثیقه را به طریقی دیگر حل کند چونکه آنها قادر به گذاشتن چنین وثیقه ای نیستند .طیاری در جواب این مادر سالخورده با حالت دستوری وبرخوردی غیر انسانی به ایشان می گوید :برو بیرون

از طرفی دیگر دادگاه انقلا ب هزینه انتقال زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی از زندان گوهردشت به دادگاه انقلاب سنندج را از این خانواده زحمتکش گرفته اند. در صورتی که این خانواده درشرایط بسیار بد مالی قرار دارند.

لازم به یادآوری است فرهاد حاج میرزائی 28 دی ماه 1386 در یکی از خیابانها شهر سنندج توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و پس از چند روز شکنجه در زندان وزارت اطلاعات سنندج به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل گردید. او نزدیک به 11 ماه در بند 209 زندان اوین بازداشت بود در طی مدت بازداشتش مورد بازجوئی ،بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت که در حین بازجوئی از شکنجه های وحشیانه مانند شوک الکتریکی،شکنجه با کابل،تهدید به شکنجه جنسی،تهدید به مبتلا کردن به بیماری ایدز و هیپاتیت و سایر شکنجه هامواجه بود.

فردی که اقای حاج میرزائی را مورد بازجوئی و شکنجه قرار میداد حاج سعید نام دارد که این نام مستعار سعید شیخان از سر بازجویان وزارت اطلاعات می باشد. زندانی سیاسی حاج میرزائی 23 آذر ماه 1387 از بند 209 زندان اوین به زندان گوهردشت کرج تبعید شد این در حالی بود که او در بلاتکلیفی بسر می برد.از 23 آذر ماه تا به حال در زندان گوهردشت کرج بسر می برد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت و محاکمه او را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
21 فروردین 1388 برابر با 10 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: