۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

ربودن و دستگیری زندانیان سیاسی سابق در نقاط مختلف ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده از مشهد ،آقای علی عبادی 60 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 60 با یورش مامورین وزارت اطلاعات همراه با فرزندش دستگیر و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.
در حدود 2 هفته پیش مامورین وزارت اطلاعات با یورش وحشیانه به منزل آقای علی عبادی در شهر مشهد از زندانیان سیاسی دهۀ 60 او و فرزندش را مورد ضرب وشتم و اهانت قرار دادند و سپس وی را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند . مامورین وزارت اطلاعات در این یورش منزل آنها را مورد بازرسی قرار دادند و این بازرسیها به صورت وحشیانه صورت گرفت .این بازرسیها باعث تخریب مقدار زیادی از وسائل منزل آنها گردید.بازجویان همچنین آلبومهای عکس خانوادگی ،کتاب ها ،کامپیوتر ،سی دی و سایر وسائل را با خود بردند.
از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست و همچنین محل بازداشت آنها نامشخص می باشد.
خانواده عبادی از زمان دستگیری عزیزانشان تا به حال بارها به اداره اطلاعات و دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت عزیزانشان شدند ولی آنها از دادن جواب مشخص در این مورد تا به حال خوداری کرده اند.
در ماههای اخیر یورش به منازل و دستگیری زندانیان سیاسی سابق و بخصوص به منازل هوادران و خانواده های سازمان مجاهدین خلق ایران به نحو بی سابقه ای افزایش یافته و تا به حال تعداد زیادی از آنها دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند و یا در زندانهای مختلف بسر می برند . گزارشات از شهرهای تهران،کرج،سمنان،مشهد،همدان، اصفهان و از شهرهای مختلف حاکی از این دستگیریها است. دستگیرشدگان در سنین مختلف می باشند و از مردان مسن و زنان خانه دار تا دختران و پسران جوان می باشند. اکثر دستگیریها بدلیل بودن عزیزان و بستگان آنها در قرارگاه اشرف صورت گرفته و به صورت گروگان گرفته شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به منازل ،ضرب وشتم و اهانت ،دستگیری و انتقال به نقاط نامعلوم و بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند، و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری و عملی برای پایان دادن به دستگیریها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
08 اردیبهشت 1388 برابر با 28 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: