۱۳۸۸ فروردین ۳۱, دوشنبه

اعتراضات گسترده دانشجویان دانشگاه تربیت معلم نسبت به ضرب وشتم واهانت به یک دانشجو



بنابه گزارشات رسیده از دانشگاه تربیت معلم واحد حصارک کرج ،صبح روز دوشنبه 31 فروردین ماه بیش از 1000 نفر از دانشجویان در مقابل سلف سرویس دانشگاه در اعتراض به ضرب وشتم و اهانت به یک دانشجو توسط نیروی انتظامی دست به اعتراض زدند.

شب گذشته حوالی ساعت 20:00 شب یک ماشین نیروی انتظامی وارد محوطه دانشگاه گردید و و حشیانه به یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم حمله ور شد آنهااین دانشجو را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادن وبه چشمان او گاز اشک آور پاشیدن و به زور او را سوار ماشین نموده وقصد بازداشت این دانشجو را داشتند .سایر دانشجویان نسبت به این عمل نیوری انتظامی و حراست داشنگاه اعتراض نموده و برای آزادی این دانشجو به سمت حراست حرکت نمودند .و خواستار آزادی این دانشجو شدند. دانشجوئی که مورد ضرب و شتم و اهانت نیروهای سرکوبگر قرار گرفت آقای عباس مفاخری نام دارد.

دانشجویان نسبت به ضرب وشتم و اهانت به این دانشجو صبح امروز 31 فروردین ماه اقدام به برگزاری یک تجمع اعتراضی گسترده در مقابل سلف سرویس دانشگاه نمودند. این اعتراضات از ساعت 11:30 آغاز گردید و تا ساعت 13:00 ادامه داشت که با حضور وحشت زده رئیس دانشگاه و معاونین وی، و دادن قول مساعد به دانشجویان که به خواسته های آنها رسیدگی خواهد شد به صورت مشروط پایان یافت.

دانشجویان معترض این دانشگاه تا روز شنبه 5 اردیبهشت ماه به وزیر علوم ورئیس نیروی انتظامی کرج و سایر افرادی مهلت دادند که آنها باید در جمع دانشجویان حاضر شوند و از آنها عذرخواهی رسمی نمایند در غیر این صورت روز شنبه 5 اردیبهشت ماه با اعتراضات گسترده دانشجویان مواجه خواهند شد.

دانشجویان همچنین خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و برادرش فرزاد مددزاده شدند.

دانشجویان ،دانشگاه تربیت معلم کرج همچنین از سایر دانشگاه های کشور خواهان حمایت و محکوم کردن این عمل غیر انسانی شدند و اهانت به دانشجویان در هر دانشگاه را اهانت به سایر دانشجویان در دانشگاه های کشور دانستند

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به محیط امن دانشگاه و مورد ضرب وشتم و اهانت قرار دادن دانشجویان تربیت معلم واحد حصارک کرج را محکوم می کند و از اتحادیه های دانشجوئی جهان خواستار حمایت از دانشجویان در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 فروردین 1388 برابر با 20 آپریل 2009


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: