۱۳۸۸ فروردین ۲۳, یکشنبه

فشارها و اذیت وآزارها و پرونده سازی علیه شهرام پور منصوری



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، فشاره و اذیت آزارها و محدویتها علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان ادامه دارد.

در طی روزهای اخیر فشارها و اذیت و آزارها و پرونده سازی جدید علیه زندانی شهرام پورمنصوری ادامه دارد.روز جمعه 21 فروردین ماه عباس سعیدی رئیس بند 4 زندان گوهردشت کرج اقدام به قطع تمامی ملاقاتهای حضوری که مدتها از طرف زندانیان درخواست شده بود و خانواده های آنها از شهرستانهای دور برای دیدن عزیزانشان آمده بودندولی موفق به ملاقات با آنها نشدند .این فرد همچنین تمامی ارتباطات آنها را طی روز جمعه قطع نمود.

شب شنبه 22 فروردین ماه 2 پاسدار بند به نامهای بای که از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیا سی در بند 2 بود و پاسدار بند دیگری به نام قهرمانی به سلولی که شهرام پور منصوری در آن محبوس است یورش بردند و او را مورد اهانت و بدرفتاری قرار دادند .آنها به بهانه بازرسی سلول حداقل وسائل موجود که از فروشگاه زندان خرداری کرده بودند و یا وسائلی که خانواده اش برای او تهیه کرده بودند یا تخریب کردن و یا آنها را با خود بردند . پس از آن توسط فردی بنام پیرایش از افسر پاسدار جانشین زندان به مدت 24 ساعت به سلول انفرادی منتقل کردند .

روز یکشنبه 23 فروردین ماه به حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت کرج فراخوانده شد و با برخوردی وحشیانه فردی بنام شجاعی مواجه گردید. شجاعی او را مورد تهدید و توهین قرار داد و به آقای پور منصوری گفت که پاسداربند بای از او شکایت کرده است و قرار است که پرونده او را به دادگاه ارسال کنند تا او را مورد محکمه قرار دهند. وقتی که آقای منصوری به او می گفت که این فرد به سلول ما یورش برده حداقل وسائل ما را تخریب و یا ضبط کرده و ما را مورد توهین و اذیت آزار قرار داده است و باز هم او از ما شاکی است؟

از طرفی دیگر در یک اقدام سرکوبگرانه دیگر علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان ،خانواده حق تامین لباسهای عزیزان خود را ندارند و زندان تا به حال از تامین لباسهای زندانیان سیاسی و سایر زندانیان خوداری می کند و این مسئله فشار مضاعفی است که بر زندانیان روا داشته می شود.

وسائل شخصی شهرام پورمنصوری که مدتها قبل توسط کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات ضبط شده بود و تلاشها و پیگیری او برای بازگرداندن وسائل شخصی اش تا به حال بی نتیجه بوده .

اقدامات ضد بشری که علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان بکار برده شده است که بخشی از آن به قرار زیر می باشد:

حذف گوشت قرمز ،سفید و ماهی از غذای زندانیان از ماها قبل؛حذف میوه وسبزیجات از غذای زندانیان/ محروم بودن از درمان/عدم انتقال بیماران که در شرایط سخت بسر می برند و می بایست در بیمارستانهای خارج از زندان تخت درمان قرار گیرند /وسائلی اولیه که خانواده ها برای عزیزانشان تهیه می کنند زندانبانان از گرفتن آنها خوداری می کنند و یا از آنها گرفته می شود ولی به زندانیان داده نمی شود/ طولانی کردن فواصل ملاقاتها با خانواده که هر 45 روز یکبار و گاها ملاقاتهای حضوری به چند ما طول می کشد/ مورد تحقیر و تهدید قرار دادن خانواده ها با شیوه های مختلف / وارد کردن مواد مخدر در ابعاد گسترده و به اعتیاد کشاندن زندانیان/ انتقال زندانیان به سلولهای انفرادی بند 1 و تحت شکنجه های وحشیانه قرار دادند آنها /انتفال به سلولها انفرادی بند 8 سپاه به مدت چند ماه/ قتل های مشکوک که تا به حال در این زندان روی داده است و موادر متعدد دیگر.

کسانی که در اقدامات سرکوبگرانه و غیر انسانی فوق نقش دارند عبارتند از :علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت ،علی محمدی معاون علی حاج کاظم از تشکیل دهندگان باندهای مافیایی در زندان،کرمانی رئیس و نبی زاده معاون حفاظت و اطلاعات از یورش برندگان به سلول زندانیان سیاسی و شکنجه آنها،محمود مغنیان رئیس بند 6 از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی ،آخریان رئیس بند 2 ،عباس سعیدی رئیس بند 6 و خادم رئیس شکنجه گاه بند1 که محل شکنجه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ،جنایات فوق علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایین دادن به این جنایتها علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
23 فروردین 1388 برابر با 12 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: