۱۳۸۸ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

دادگاه زندانی سیاسی ارژنگ داودی برای چندمین بار به تعویق افتاد



بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج ،دادگاه زندانی سیاسی ارژنگ داودی برای چندمین بار به تعویق افتاد

از چند ماه قبل به زندانی سیاسی ارژنگ داودی و خانواده اش اعلام شده بود که روز 31 فروردین ماه دادگاه وی در شعبه 15 دادگاه انقلاب که رئیس آن فردی بنام صلواتی است تشکیل خواهد شد.روز دوشنبه 31 فروردین ماه ساعت 11:00 آقای ارژنگ داودی را به شعبه 15 دادگاه انقلاب منتقل کردند .همزمان وکیل او آقای دادخواه و همسر ش در دادگاه حاضر بودند.به خانم داودی اجازه شرکت در دادگاه داده نشد . بعد از چند لحظه به آقای داودی و وکیل او اطلاع داده شد بدلیل عدم حضور نماینده دادستان دادگاه تشکیل نخواهد شد و به وقت دیگری موکول خواهد شد.در حالی که همسر آقای داودی در بیرون از دادگاه در انتظار بسر می برد و پس از تشکیل نشدن دادگاه خانم داودی قصد دیدن همسر خود را داشت که با این خواست او مخالفت شد ولی پس از دخالت آقای دادخواه و اعتراض نسبت به این مسئله به همسر آقای دادودی اجازه داده شد برای مدت کوتاهی در حدودذض 2الی 3 دقیقه او را ببیند

علیرغم گذشت نزدیک به 6 سال از بازداشت این زندانی سیاسی هنوز محکومیت او مبهم و نامشخص است و تا به حال چندین بار به دادگاه انقلاب برده شد ولی هر بار به دلایلی آنرا به تعویق انداختن و بدین طریق سعی در وارد کردن فشار روحی علیه او و خانواده اش شده اند.

صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب که در صدور احکام اعدام جوانان و زندانیان سیاسی و صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه فعالین حقوق بشری ، روزنامه نگاران ،اعضای خانواده ها و شرکت کنندگان در مراسم قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 وزندانیان سیاسی شهرت خاصی دارد. او در آخرین احکام اعدام علیه 3 زندانی در زندان شیراز که از حق دفاع از خود و داشتن یک دادگاه علنی محروم بودند و همچنین ایجاد محدویتهای زیاد برای وکلای آنها همراه بود.صدور احکام سنگین برای فعال حقوق بشر و روزنامه نگار محمد صدیق کبودوند 11 سال و زندانی سیاسی محمد علی منصوری 17 سال با تبعید بدلیل شرکت در مراسم 19 سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 و تعداد زیادی زندانیان سیاسی دیگر.

صلواتی که توسط وزارت اطلاعات به عنوان قاضی منصوب شده احکامی را که بازجویان تعیین می کنند را صادر می کند و بارها او نسبت به این مسئله اذعان کرده و وقتی که در معر ض سئوال زندانیان سیاسی و یا وکلا قرار می گیرد و جواب مشخصی ندارد به آنها می گویید که از وزارت اطلاعات باید استعلام بگیرد.در حال حاضر اکثر پرونده زندانیان سیاسی،فعالین دانشجوئی،فعالین حقوق بشری،فعالین زنان،وب سایتها و وبلاگها و بخصوص جوانانی که قصد اعدام آنها را دارند در دست این فرد است.

شیوه های ضد انسانی دیگر این فرد که علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود به قرار زیر است:چندین ماه بلاتکلیف قرار دادن زندانیان سیاسی، در حال حاضر آقایان علی صارمی و میثاق یزدان نژاد 19 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برند/ به تعویق انداختن دادگاه به دلایل واهی برای چند بار/در صورتی که دادگاه تشکیل شود چند ماه پس از تشکیل دادگاه حکم به زندانی و یا وکیل او ابلاغ نمی شود/ صدور احکام سنگین و غیر انسانی/برای تحقیر زندانی دستور زدن پابند و دستبند به زندانی/ عدم اجازه حضور خانواده زندانی در دادگاه /رفتار وحشیانه و غیر انسانی با زندانی و خانواده آنها/ برخورد اهانت آمیز و تحقیر کننده با بعضی از وکلا/ لایحه دفاعی باید طبق فرهنگ لغت آنها نوشته شود و عملا محکومیت زندانی سیاسی/ نقش او بیشتر به بازجویان است که در صحنه دادگاه حضور دارد رفتار و اعمال این فرد سوءاستفاده کردن از نام قاضی است .

لازم به یادآوری است که آقای ارژنگ داودی در تاریخ 18 آبان 1382 با یورش مامورن وزارت اطلاعات دستگیر و به خانه های امن منتقل گردید. او به مدت 10 روز در خانه امن وزارت اطلاعات تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفت و در طی مدت 10 روز با چشم بند بود. از جمله شکنجه های فیزیکی که علیه او بکار برده شد آویزان کردن او به مدت طولانی زدن ضربات به سر و صورت او و موارد متعدد دیگر شکنجه. زمانی که از خانه های امن به بند 2- الف زندان اوین منتقل گردید بخاطر شکنجه های شدید و وضعیت وخیم جسمی، از پذیرفتن او در این بند به مدت 6 ساعت خوداری می کردند و آنها می گفتند احتمال مرک این زندانی می رود و ما نمی توانیم مسئولیت آن را بپذیریم. پس از حضور پزشک وزارت اطلاعات و معاینه و نوشتن گزارش پزشکی او به بند 2 الف انتقال یافت .زندانی سیاسی ارژنگ داودی طی مدت بازداشتش در زندان اوین به بندهای مختلف انتقال داده شد .

در سال 1384 به زندان گوهردشت کرج تبعید شد و به مدت 1 ماه در بند سپاه که در دست وزارت اطلاعات است زندانی بود سپس به بند 2 ، فرعی 5 منتقل گردید .زندانی سیاسی ارژنگ داودی در شهریور ماه 1384 به زندان بندر عباس تبعید شد که 1 ماه آن را در زندان وزارت اطلاعات بسر برد و سپس به زندان مرکزی بندر عباس منتقل شد. بدلیل وضعیت بد جسمی اش به وی مرخصی استعلاجی داده شد در حالی که در حال درمان خود بود ، مجددا در اردیبهشت 1386 دستگیر شد و به سلولهای انفرادی بند 2-الف منتقل گردید و تا اواخر شهریورماه در آنجا بسر برد پس از آن او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند و دوباره به بند 7 زندان اوین انتقال داده شد .دوباره او را به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل کردن.او در تاریخ26 فروزدین 1387 دوبار به زندان گوهردشت کرج تبعید شد. آقای داودی سال گذشته در اعتراض به شرایط غیرانسانی که علیه او روا شده بود برای مدت طولانی دست به اعتصاب غذا زد

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه های جسمی و روحی این زندانی سیاسی که بصورت نقل و انتقال مستمر از بندی به بند دیگر و از زندانی به زندانی دیگر و در ابهام قرار دادن محکومیت او و همچنین به تعویق انداختن پی در پی دادگاه وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه های مستمر روحی و جسمی علیه زندانیان سیاسی در ایران است .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 اردیبهشت 1388 برابر با 22 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: