۱۳۸۸ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

فشارها و تهدیدات علیه زندانیان سیاسی بند2 زندان گوهردشت کرج برای انتقال آنها به بندهای دیگر

بنابه گزارشات رسیده از فرعی 5 بند 2 زندان گوهردشت کرج ،وزارت اطلاعات و زندانبانان زندان گوهردشت کرج قصد دارند که زندانیان سیاسی این بند را به بنده های دیگر منتقل کنند.
طی روزهای گذشته فشارها بر زندانیان سیاسی فرعی 5 بند 2 زندان گوهردشت کرج برای انتقال دادن آنها به بندهای دیگر این زندان شدت گرفته است . وزارت اطلاعات و مامورین آنها در زندان گوهردشت با وعده و وعید سعی داشتند زندانیان را به جایی دیگر منتقل کنند پس از ناکام شدن در طرح خود شروع به تهدید و فشار وارد کردن بر زندانیان سیاسی نمودند.زندانیان سیاسی در مقابل هر گونه نقل و انتقال از این بند به بندهای دیگر مخالفت کردند و به آنها اعلام کردن حاضر به جابجا شدن از آنجا نیستند.
در طی روزهای گذشته فشارها و تهدیدات از طرف افرادی مانند کرمانی و فرج زاده رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان،علی محمدی معاون زندان و آجیر و گروهی از سازمان زندانها علیه زندانیان سیاسی صورت گرفته. به آنها گفته شد در صورت مخالفت با انتقال آنها را با ضرب وشتم و توسل به زور به بند دیگری منتقل خواهند کرد. ولی تا به حال زندانیان سیاسی بر خواست بر حق خود و حقوقشان پافشاری می کنند.
لازم به یادآوری است فرعی 5 بند2 محلی که زندانیان سیاسی در آن زندانی هستند بارها آماج حملات خونین که توسط وزارت اطلاعات طرحی شده بود و توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و رئیس بند آن موقع محمود مغنیان همراه با پاسداربندها به اجرا در آمد که باعث مصدوم شدن شدید آنها گردید.تا به حال 2 زندانی سیاسی در این بند بطرز بسیار مشکوکی به قتل رسیدند که زنده یادان ولی الله فیض مهدوی و امیرحسین حشمت ساران می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، فشارها و اذیت و آزارها و تهدید به انتقال زندانیان سیاسی به بندهای دیگر را محکوم می کند . و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به تهدیدات و فشارها و اذیت و آزار زنداین سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
09 اردیبهشت 1388 برابر با 29 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: