۱۳۸۸ فروردین ۲۴, دوشنبه

بی خبری از وضعیت و شرایط یک زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده از بندمخوف 209 ،از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی صالح کهندل از زمان انتقال به این بند تا به حال هیچ خبری در دست نیست.
زندانی سیاسی صالح کهندل 28 اسفند ماه بطور ناگهانی از بند 4 زندان گوهردشت به بند مخوف 209 منتقل گردید.از زمان انتقال این زندانی تا به حال هیج خبری از وضعیت و شرایط اودر دست نیست.
خانواده آقای کهندل بارها به دادگاه انقلاب و بند 209 زندان اوین مراجعه کردند ولی تا به حال به آنها جواب مشخصی داده نشده .بازجویان بند 209 داشتن هرگونه ارتباط با عزیزشان منوط به داشتن نامه از دادگاه انقلاب می باشد . و وقتی که این خانواده به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند به آنها گفته می شود که بازجوئی او هنوز تمام نشده است. به ما ربطی ندارد ،انها خودشان باید اقدام کنند .
برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی آنها را به بند 209 منتقل می کنند .زندیان سیاسی که به این بند متقل می شوند در سلولهای انفرادی نگهداری می شوند و تحت بازجوئیهای طولانی که همراه با شکنجه های جسمی و روحی است قرار می گیرند. انتقال ناگهانی ، بدون دلیل و در آستانه عید نوروز، این زندانی سیاسی به بند مخوف 209 زندان اوین باعث نگرانی شدید خانواده وی شده است.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی صالح کهندل 15 اسفند 1385 توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.او به مدت 6 ماه در سلولهای انفرادی بند 209 تحت فشارهای غیر انسانی یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار رحمتی قرار داشت. سپس وی را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند. آقای کهندل 10 ماه در بلاتکلیفی بسر برد.
رحمتی بازجوی وزارت اطلاعات علیه وی پرونده سازی نمودند و آن را به شعبه 15 دادگاه انقلاب که رئیس آن فردی بنام صلواتی است ارسال کرد و توسط همین فرد مورد محاکه قرار گرفت،محاکمه زندانی سیاسی صالح کهندل در عرض چند دقیقیه صورت گرفت و آقای کهندل تمامی اتهامات نسبت داد شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات را رد نمود و آنها را ساختگی دانست که با خشم صلواتی مواجه گردید. صلواتی در آن جلسه با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی این زندانی سیاسی را مورد تهدید قرار داد و به او گفت : «که اگر همین طور پیش برود همسرت را هم به ۲۰۹ می‌بریم » صلواتی قاضی وزارت اطلاعات که تا به حال حکم اعدام تعداد زیادی از جوانان را صادر کرده است، که منجر به اعدام آنها شده و همچنین در صدور احکام سنگین و غیرانسانی علیه فعالین حقوق بشری ،دانشجویان ،اعضای خانواده های زندانیان سیاسی قتل عام شده سال 67 و سایر زندانیان سیاسی شهرت خاصی دارد. آقای کهندل با ناباوری وکیلش به 10 سال زندان همراه با تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد.زندانی سیاسی صالح کهندل در 20 اسفند 1386 از بند 350 زندان اوین به بند 4 زندان گوهردشت کرج تبعید شد.و از آن تاریخ تا به حال دراین بند باشرایط غیر انسانی محبوس بود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،انتقال ناگهانی این زندانی سیاسی به بند 209 زندان اوین و بی خبر نگه داشتن خانواده از وضعیت وشرایط او را محکوم می کند و از تمامی سازمانها حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای مستمر علیه زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
25 فرودین 1388 برابر با 14 آپریل 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: