۱۳۸۸ فروردین ۳۰, یکشنبه

تمدید مدت بازداشت 2 ماه برای دانشجوی زندانی مهسا نادری



بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف 209 زندان اوین ،دانشجوی زندانی مهسا نادری مدت بازداشت او را 2 ماه دیگر تمدید کردند.

خانم مهسا نادری 29 ساله دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه مفید شهرستان قم،نزدیک به 2 ماه است که در بند 209 زندانی اوین تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.بازجویان وزارت اطلاعات او را تحت فشارهای مختلف قرار داده اند که اتهاماتی واهی را که به اونسبت داده اند بپذیرد .

سعید شیخان و بازجوی دیگری با نام مستعار رحمتی از بازجویان خانم نادری هستند و او را در طی 2 ماه گذشته تحت شکنجه های طاقت فرسایی قرار داده اند.

حسینی رئیس شعبه 3 امنیت دادگاه انقلاب خود شخصا در بند 209 اوین حاضر شد و دانشجوی در بند را با تهدید و فشارهای غیر انسانی مورد بازجوئی قرار داد.حسینی پس از آن قرار بازداشت او را به مدت 2 ماه دیگر تمدید کرد.حسینی از افرادی است تحت نظر حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد کار می کند .وتمامی اقدامات سرکوبگرانه این فرد با مشورت حسن زارع دهنوی صورت می گیرد.

خانواده نادری در طی این مدت بارها به دادگاه انقلاب و بند 209 زندان اوین مراجعه کردندولی تا به حال از دادن جواب مشخص خوداری کرده اند. آنها با جوابی هایی مانند هنوز بازجوئی آنها تمام نشده،به شما اطلاع خواهیم داد و موادر دیگر مواجه هستند

آقای محسن نادری پدر دانشجوی زندانی مهسا نادری در شهریور ماه سال 1386 برای گرامیداشت نوزدهمین سالگرد یکی از اعضای خانواده اش (زنده یاد محمد حسن داود آبادی فرهانی) که در جریان قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 جان باخته بود شرکت کرد که با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به 1 سال زندان محکوم شد او در حال حاضر در بند 8 زندان اوین زندانی است.

لازم به یاد آوری است در یورشهای گسترده مامورین وزارت اطلاعات در 2 اسفند ماه به منازل مسکونی در شهرهای تهران ،کرج و سمنان که منجر به دستگیری خانم فاطمه ضیائی 50 ساله،حامد یازرلو،مهسا نادری،احسان عرفاتی ، حسن طلانی و فاطمه نبوی گردید.دستگیر شدگان تهران و کرج به بند مخوف 209 منتقل شدندو همچنان در سلولهای انفرادی این بند بسر می برند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،قرار دادن در سلولهای انفرادی ، تحت شکنجۀ جسمی و روحی قرار دادن آنها ، تمدید بازداشت وبی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانها حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 فروردین 1388 برابر با 19 آپریل 2009

آخرین وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: