۱۳۸۸ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

تهدیدات وزارت اطلاعات علیه خانواده های دستگیر شدگان 2 اسفند ماه



بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف 209 زندان اوین،خانم فاطمه ضیائی 52 ساله و حامد یازرلو ، 63 روز است که از وضعیت و شرایط آنها هیج خبری در دست نیست.

خانم ضیائی 2 اسفند ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. از زمان دستگیری تا کنون از وضعیت وشرایط او هیچ خبری در دست نیست. و تا به حال حتی به او اجازه تماس تلفنی که معمولا تحت نظارت بازجو صورت می گیرد و بصورت کنترل شده و بسیار کوتاه می باشد و تنها از جملاتی دیکته شده مانند اینکه حالم خوب هست و نگران نباشید، صورت نگرفته است. او از بیماری ام. اس رنج می برد و باید در زمانهای تعیین شده داروی خود را مصرف نماید و در غیر این صورت شرایط جسمی او حاد خواهد شد. و از آنجائی که بازجویان وزارت اطلاعات از هر شرایطی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی استفاده می کنند.تهدید جدی وجود دارد که علاوه بر شکنجه های جسمی و روحی داروهای او را قطع کنند و وی را در شرایط بحرانی قرار دهند و این شیوه تا به حال بطور سیستماتیک علیه زندانیان سیاسی بکار برده شده.

همچنین زندانیان سیاسی حامد یازرلو مهندس هوا و فضا در 2 اسفند ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شد . علیرغم گزشت 63 روز ، وضعیت و شرایط او در ابهام کامل است و تا به حال هیچ خبری از او در دست نیست.

خانواده ضیائی و یازرلو و سایر خانواده ها از زمان دستگیری عزیزانشان بارها به دادگاه انقلاب مراجعه کردند ولی تا به حال به آنها اجازه داده نشده که به شعبه 3 امنیت مراجعه کنند . حسینی رئیس شعبه 3 امنیت دادگاه انقلاب از روبرو شدن با این خانواده ها خوداری می کند و دائم به آنها گفته می شود که در جلسه است و جوابهای که از طریق تلفن به خانواده ها داده می شود عبارتند از :هنوز بازجوئی آنها تمام نشده ،ما اطلاع نداریم و در صورت ادامه یافتن سئوالات تلفن را قطع می کنند. وقتی که خانواده ها به بند 209 زندان اوین برای ملاقات کردن و اطلاع یافتن از عزیزانشان مراجعه می کنند با این جواب مواجه می شوند که باید مجوز دادگاه انقلاب را داشته باشند تا بتوانند با عزیزانشان ملاقت کنند. اذیت وآزارها و فشار ها و عدم جواب دادن مشخص به خانواده ها دردادگاه انقلاب به دستور حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد صورت می گیرد.

فردی که در 2 اسفند ماه فرماندهی یورش به منازل را به عهده دشت با نام مستعار علوی است که از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد و در حال حاضر بازجوئی آنها را به عهده دارد .این فرد در حین بازجوئی رفتاری وحشیانه و غیر انسانی دارد و بازجوئیهای او با شکنجه های روحی و جسمی همراه است. سربازجوی وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی همچنین در طی روزهای اخیر با تماسهای تلفنی خانواده های زندانیان سیاسی را مورد تهدید قرار داده و انها را تهدید به بازداشت نموده است.

کسانی که در یورشهای 2 اسفندماه در شهرهای تهران،کرج و سمنان دستگیر شدند به قرار زیر می باشند: فاطمه ضیائی،مهسا نادری، فاطمه نبوی ،حامد یازرلو،حسن ترلانی،یاسر عرفاتی می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در سلولهای انفرادی ،تحت شکنجه قرار دادن آنها و بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان و تهدید خانواده ها توسط سر بازجوی وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی آنها است .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
03 اردیبهشت 1388 برابر با 23 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: