۱۳۸۸ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

47روز بی خبری مطلق از شرایط و وضعیت خانم فاطمه ضیائی و حامد یازرلو


بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف209 زندان اوین 47 روز است که از وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی فاطمه ضیائی و حامد یازرلو هیج خبری دردست نیست.

در یورشهای گسترده مامورین وزارت اطلاعات در 2 دی ماه به منازل مسکونی در شهرهای تهران ،کرج و سمنان که منجر به دستگیری خانم فاطمه ضیائی 50 ساله،حامد یازرلو،مهسا نادری،احسان عرفاتی ، حسن طلانی و فاطمه نبوی گردید.دستگیر شدگان تهران و کرج به بند مخوف 209 منتقل شدندو همچنان در سلولهای انفرادی این بند بسر می برند.

زندانیانی که به بند 209 منتقل می شوند در سلولهای انفرادی نگه داری می شوند و از همۀ حقوق طبیعی و اولیه خود محروم می شوند و حتی انجام کارهای فردی زندانی سیاسی منوط به موافقت بازجو می باشد و بازجویان برا ی تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی به طور سیستماتیک ممانعت می کند. زندانیان سیاسی اکثرا شبها مورد بازجوئی قرار می گیرند و در حین بازجوئی تحت شکنجه های جسمی روحی قرار می گیرند.

از زمان انتقال تا به حال از وضعیت وشرایط خانم فاطمه ضیائی و حامد یازرلو هیج خبری در دست نیست. آنها تا به حال هیچگونه تماسی با خانواده های خود نداشته اند و حتی تماسهایی کنترل شده که تحت نظارت بازجویان صورت می گیرد و در سطح چند جمله که جملات آنرا بازجویان وزارت اطلاعات تعیین می کنند و زندانی می بایست آنها را تکرار کند صورت نگرفته است.

خانواده های بازداشت شدگان 2 دی ماه از زمان دستگیری عزیزانشان تا به حال تقریبا روزانه به دادگاه انقلاب و بند مخوف 209 زندان اوین مراجعه کردند تا شاید بتوانند عزیزان خود را ملاقات کنند و یا صدای آنها را بشنوند و یا اینکه به آنها گفته شود که علت دستگیری عزیزانشان چی بوده ؟ به خانواده ها اجازه داده نمی شود به شعبه 3 امنیت که رئیس آن فردی به نام حسینی است مراجعه کنند و از او بپرسندکه چرا از عزیزانشان بیش 46 بی خبر هستند ؟ چرا به آنها اجازه تماس نمی دهند ؟چرا اجازه ملاقت به خانواده داده نمی شود و چرا در بازداشت بسر می برند؟

خانواده ها فقط از طریق تلفنهای داخلی دادگاه انقلاب می توانند با شعبه 3 تماس بگیرند و فردی که گوشی را بر می دارد خود را به عنوان منشی معرفی می کند از دادن جواب مشخص به خانواده ها خوداری می کند و وقتی که در معرض سئوالهای آنها قرار می گیرد تلفن را قطع می کند و یا جوابهایی مانند؛ حسینی در شعبه نیست ؟ هنوز بازجوئیهای آنها تمام نشده ؟ ما اطلاعی نداریم و غیره است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،قرار دادن در سلولهای انفرادی ، تحت شکنجۀ جسمی و روحی قرار دادن آنها بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از عزیزانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانها حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
18 فروردین 1388 برابر با 7 آپریل 2009

آخرین وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: