۱۳۸۸ اردیبهشت ۷, دوشنبه

دانشجویان نوشیروانی بابل آخرین مهلت رسیدگی به خواسته هایشان را تا پایان امروز اعلام کردند

بسمه تعالی،
همانطور که همگی در جریان هستید 6 دانشجوی دانشگاه که در تاریخ 26 فروردین پس از گذشت 5 روز از اعتصاب غذایشان به احترام اساتید دانشگاه که قصد وساطت بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه را داشتند اعتصاب غذای خود را شکستند.در همان روزی که این اتفاق افتاد دانشجویان اعلام کردند که اگر به خواسته های خود نرسند مجددا دست به اعتصاب غذا و تحصن خواهند زد.چرا که وقتی مسئولین دانشگاه به حرف اساتید دانشگاه توجهی ندارند آنگاه حرف دانشجویان در نظر آنها به پشیزی نمی ارزد.
اما مسئولین دانشگاه این حرکت دانشجویان را که نشان دهنده حسن نیت آنها بود را ناشی از ترس آنها در نظر گرفتند گویی با آقایان نمی توان ذره ای درست و منطقی صحبت کرد.دانشجویان 12 روز سکوت کردند و در این 12 روز مسئولین این دانشگاه یا دروغ گفتند یا به دانشجویان توهین کردند و یا از زیربار پاسخگویی به آنها طفره رفتند.ابتدا مقرر کردند جلسه کمیته انضباطی تجدیدنظر در روز یکشنبه 30 فروردین تشکیل می شود و در آن روز بعد از دو ساعت جلسه از دانشجویان خواستند مجددا درخواست تجدیدنظر بنویسند. این در حالی بود که دانشجویان درخواست تجدیدنظر خود را در تاریخ 5 اسفندماه سال گذشته نوشته بودند! با این حال همه دانشجویان درکمتر از چند ساعت مجددا درخواست تجدیدنظر جدیدی نوشتند و به دانشگاه تحویل دادند.جالب اینجاست که دکتر شکری به اساتید گفته بود که این دانشجویان درخواست تجدیدنظر نداده اند!!
سپس دکتر امینی گفتند جلسه کمیته انضباطی در روز چهارشنبه برگزار می شود که مجددا دانشگاه در آن روز جلسه را برگزار نکرد و آن را به دیروز یکشنبه موکول کرد.دیروز هم دانشجویان به سراغ آقای امینی رفتند و ایشان مجددا جلسه کمیته انضباطی را به امروز دوشنبه موکول کرد.امروز که دانشجویان برای چهارمین بار در 8 روز اخیر نزد ایشان رفته اند ایشان این جلسه که فقط دو ساعت از وقت آنها را می گیرد را به هفته آینده موکول کردند. سوالی که اینجا مطرح است این است که واقعا چرا؟ اگر دانشگاه واقعا قصد تخفیف دادن به دانشجویان را دارد چرا هر روز جلسه کمیته تجدیدنظر را به تعویق می اندازد.
دانشجویان با شکستن اعتصاب غذایشان و سکوتشان در این 12 روز حسن نیت خود را به همه ثابت کردند و نشان دادند که ادعاهای واهی مسئولین دانشگاه مبنی بر اغتشاش گری این دانشجویان دروغی بیش نیست. در همین جا اعلام می کنیم اگر مسئولین دانشگاه تا پایان امروز دوشنبه 7 اردیبهشت جلسه کمیته تجدیدنظر را برگزار نکنند نیت آنها بر همه دانشجویان آشکار خواهد شد و دانشجویان از فردا سه شنبه مجددا دست به اعتصاب غذای نامحدود و تحصن خواهند زد.
بسیج دانشجویی نیز با صدور بیانیه ای حرکت حق طلبانه دانشجویان را نوعی حرکت از پیش تعیین شده در جهت التهاب در فضای انتخاباتی خواند.از بسیجی ها می خواهیم خود را بیش از این در نزد افکار عمومی منفور نکنند و در جبهه دانشجویان قرار گیرند نه وابستگان!!
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که خاموشی ما عدم ماست

فعالین دانشجوئی دانشگاه نوشیروانی بابل
7 اردیبهشت 1388

انتشار:
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران







http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: