۱۳۸۸ فروردین ۲۶, چهارشنبه

برای چهارمین بار دادگاه زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی به تعویق افتاد



بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج ،دادگاه زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی برای جهارمین بار به تعویق افتاد.

از مدتها قبل به زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی و خانواده اش اعلام کرده بودند که زمان تشکیل دادگاه او روز سه شنبه 25 فرودین ماه در شعبه 2 دادگاه انقلاب سنندج برگزار خواهد شد .در این راستا از خانواده حاج میرزائی مبلغ هنگفتی گرفته شده بود تا فرزندشان را از زندان گوهردشت به دادگاه انقلاب سنندج منتقل کنند.

همچنین پیگیریهای آقای حاج میرزائی در زندان از محمود مغنیان رئیس بند 4 و از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی برای انتقالش به دادگاه انقلاب سنندج با حالتی تمسخر آمیز به او اینگونه جواب داده شد: توی مخوای بری سنندج چکار،بمون اینجا بین زندانیای خودمون.

از طرفی دیگر به وکلای این زندانی سیاسی اطلاع داده نشد که موکلشان را به دادگاه انقلاب سنندج منتقل نخواهند کرد و دادگاه او تشکیل نخواهد شد. وکلائی آقای حاج میرزائی با طی مسافتی طولانی از تهران به سنندج بدون نتیجه صورت گرفت.

زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی بیش از 15 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد و تا به حال 4 بار دادگاه وی به تعویق افتاده است.

لازم به یادآوری است فرهاد حاج میرزائی 28 دی ماه 1386 در یکی از خیابانها شهر سنندج توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و پس از چند روز شکنجه در زندان وزارت اطلاعات سنندج به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل گردید. او نزدیک به 11 ماه در بند 209 زندان اوین بازداشت بود در طی مدت بازداشتش مورد بازجوئی ،بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت که در حین بازجوئی از شکنجه های وحشیانه مانند شوک الکتریکی،شکنجه با کابل،تهدید به شکنجه جنسی،تهدید به مبتلا کردن به بیماری ایدز و هیپاتیت و سایر شکنجه هامواجه بود.

فردی که اقای حاج میرزائی را مورد بازجوئی و شکنجه قرار میداد حاج سعید نام دارد که این نام مستعار سعید شیخان از سر بازجویان وزارت اطلاعات می باشد. زندانی سیاسی حاج میرزائی 23 آذر ماه 1387 از بند 209 زندان اوین به زندان گوهردشت کرج تبعید شد این در حالی بود که او در بلاتکلیفی بسر می برد.از 23 آذر ماه تا به حال در زندان گوهردشت کرج بسر می برد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،به تعویق انداختن مکرر دادگاه این زندانی سیاسی که برای طولانی کردن مدت بازداشت او صورت می پذیرد را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به اقدامات غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 فروردین 1388 برابر با 16 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: