۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی کرد به مناسبت روز جهانی کارگر

ابتدا یاد می کنیم از شهیدان راه آزادی کارگران و همۀ شهیدان که در راه آزادی و عدالت در راه جامعۀ بشریت جان خود را تقدیم کردند.یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
اندیشۀ دیرینۀ پرواز را حتی بر نیست بیرون شدن را زین قفس در نیست
آیا رهی دیگر غیر از بردباری هست؟ مرغ از قفس می گویید آری هست !
فرخنده روز یکم می روز جهانی کارگر را به تمامی کارگران، زحمتکشان ،تشکلات دانشجوئی و زنان ،جوانان ،سندیکاهای کارگری ،پدران زحمتکش،مادران داغ دیده ،مبارزان و رفقای راه آزادی ،مردم قهرمان کرد و همۀ ملتهای آزاده خاورمیانه و جهان تبریک می گوییم و امیدواریم دست گلی سرخ از مبارزات و مقاومت در اسارت را از ما پذیرا باشید تقدیمتان با دست گل سرخ .
تمدن انسانیت و انسانها مدیون کار و تلاش است چرا که با کار انسان ابتدائی و بدوی بنیان ترقی و پیشرفت جامعۀ انسانی و در نهایت بشکل مدرن امروزی آنرا بنا نهاد. پس کار بیشتر از ارزش مادی و کمی دارای ارزش معنوی و کیفی می باشد و خالق و بوجود آورندۀ این ارزش زحمتکشان و کارگران هستند. بوجود آورندگان تمدن انسانی و مدنیت کارگران و زحمتکشانند نه امپراطورهای مقتدر، شاهان و خدایان. سردمداران و تشنگان اقتدار خود به خوبی بر این امر واقف بودند .لذا با تمام قوا و اراده پلیدشان و با وحشی گری بی همتا انسانهای زحمتکش و آزاده را به یوغ اسارت و بردگی گرفتند و از دسترنج آنها برای خود هزاران کاخ و امارت را بنا نهادند حتی دادمنشی را به حدی رسانده بودند که از انسانها همجنسان و همنوعان خود بعنوان گلادیاتور استفاده می کردند و برای لحظه ای خوشی و تفریح خود جان دهها تن از آنان را می گرفتند . ولی با وجود همۀ اینها که حتی بچه های دبستان اجازه از آن آگاهان ولی باز تاریخ و تمدنها به اسم شاهان و امپراطوریها و تا روز امروز این رویه ادامه دارد .این نشان بی عدالتی تاریخ است و بس .اما انسانهای آزاده و آزاد اندیش از اسپارتاکوس تا انقلابیهای قرن حاضر و حرکات دمکراتیک و خودجوش مردمی هرگز نتوانستند این پدیده شوم را بپذیرند و هرگز هم نخواهند پذیرفت و با قهرمانی و فداکاریها به اوج قلۀ ایثار در راه آزادی رسیدند.
امروز مبارزان و انقلابیها با سلاح فکری و ذهنی که برای غولهای سرمایه داری،امپریالیستی توطئه و اقتدار از هر سلاح اتمی و هسته ای مخرب تر است به میدان آمده اند برای ادا کردن حق کار و کارگر نه فقط روزی خواست را به این عنوان اسم گذاری بکنیم و در این روز از آنها یاد بکنیم بلکه باید لحظه به لحظه خود را هم پیمان با آرمانهای کارگری کلید کرده و ماهیت کارگر را در ذات خود جوهری نماییم .
دغدغۀ جامعه مدرن و امروزی بشریت بخاطر معادلات اشتباه مقتدران و نابرابریهای موجود می باشد .لذا برای رهائی تنها درست شدن و درست کردن این معادلات که در اذای محقق شدن حقوق راستین و واقعی کارگران است می باشد .
ما زندانیان سیاسی کرد در زندان گوهردشت یک بار دیگر در این روز خجسته با مقاومت خود بار دیگر تجدید پیمان می کنیم در راه آزادی کارگران ومردم قهرمان کرد را در برابر ارتجاع ،استبداد و زورگویهای مقتدران حس کنیم و تا رسیدن به آزادی کامل این ملت ستمدیده همچون ملتهای آزاده دنیا از پای ننشینیم و به همین مناسبت از همۀ تشکلات دانشجوئی ،زنان ،جوانان ،سندیکاهای کارگری و حرکتهای خودجوش مردمی و دمکراتیک در ایران که دینامیک اصلی آن به سود جامعه بشمار می روند ،تقاضا داریم تا با ایفای نقش دمکراتیک خود دین خود را به تمامی شهیدان و مظلومان ادا کنند و پرچم سرخ و گلگون اسپارتاکوسها،چه گوارها ، روزاها ،اگیلها ،مازوم ها،گیلانها و بریتانها را بر روی شانه های امید به سر منزلگه امید ،به سر منزلگه هدف رهنمون شوند .
زنده باد یاد شهیدان راه آزادی و کارگری
زنده باد رهروان راه آزادی و مقاومت
با سلام و احترامات انقلابی
جمعی اززندانیان سیاسی کرد در زندان گوهردشت
10 اردیبهشت 1388 برابر با 30 آپریل 2009

انتشار:
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: