۱۳۸۸ اردیبهشت ۶, یکشنبه

اعتراضات زندانیان نسبت به وضعیت اسفبار غذای در زندان اصفهان

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان،وضعیت غذایی زندانیان به لحاظ کمی و کیفی به نحو بی سابقه ای کاهش یافته است.
در پی کاهش یافتن کیفیت و کمیت غذا ، یکنواخت بود وتقریبا غیر قابل مصرف شدن آن، در روزهای اخیر زندانیان زندان مرکزی اصفهان اقدام به اعتراضاتی نسبت به این مسئله نمودند . شام و ناهار زندانیان سیب زمینی است و هر روز این مسئله تکرار می شود.
نزدیک به یکسال است که گوشت قرمز و سفید و ماهی را از جیره غذائی زندانیان حذف کرده اند. آنها همچنین از میوه و سبزیجات محروم هستند. حذف گوشت قرمز و سفید و ماهی ،سبزیجات و میوه از جیره غذایی زندانیان باعث شده است که زندانیان از سوء تغذیه رنج ببرند و بدن آنها را آسیب پذیر نماید.
شرایط درمان و بهداشت زندانیان اسف بار است و به زندانیان گفته می شود : که ما فقط کسانی را که با پتو از بند بیرون آورده شوند مداوا خواهیم کرد.بهداری زندان فاقد حداقل امکانات است و از اعزام بیماران به خارج از زندان خودیاری می کنند.
وضعیت بهداشتی زندان؛ زندانیان از حداقل امکانات بهداشتی محروم هستند و این مسئله باعث انتشار بیماریهای مختلف در بین بیماران شده است.
شرایط فوق باعث شده است که در سال گذشته خورشیدی بیش از 30 نفر اقدام به خودکشی نمایند که گزارش بعضی از آنها تا به حال به بیرون انتشار یافته است.
در پی اعتراضاتی که در بندهای مختلف زندان مرکزی اصفهان صورت گرفت. روز پنجشنبه 3 اردیبهشت ماه فردی بنام کفاشان مسئول بهداشت و درمان زندان، زندانیان بند 3 را در داخل مسجد واحد 1 جمع نمود و سعی داشت که این مسئله را توجیه نماید.
کفاشان گفت:روزی 100 نفر ورودی، تنها برای هر زندانی 600 تومان بیشتر بودجه نداریم . او اضافه کرد که این بودجه در سال 1384 برای هر نفر 1000 تومان بوده .کفاشان همچنین ادامه داد که بودجه بهداشتی زندان به یک پنجم تقلیل یافته است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،کاهش یافتن کیفیت و کمیت غذای زندانیان ، یکنواخت کردن آن که باعث سوء تغذیه زندانیان شده است و توجیه نداشتن بودجه کافی را محکوم می کند.و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض سیستماتیک حقوق بشر در زندانهای این رژیم است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
06 اردیبهشت 1388 برابر با 26 آپریل 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: