۱۳۸۸ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی اصفهان

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان( دستگرد) 1 زندانی صبح روز چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه در این زندان اعدام گردید.
سه شنبه غروب 8 اردیبهشت ماه زندانی بیژن خلیلی ،از بند افاغنه زندان مرکزی اصفهان بطور ناگهانی از سلول خود به سلول انفرادی منتقل کردند و صبح روز چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه او را در محوطه زندان به دار آویختند. به خانواده او که اهل کرمان می باشند اطلا عی داده نشده بود . معمولا به کسانی که قرار است اعدام شوند قبل از اعدام به خانواده آنها اجازه ملاقات داده می شود . ولی این زندانی به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به خانواده اش اعدام گردید. نامبرده به اتهام تجاوز به عنف دستگیر شده بود.
موج اعدامهای گروهی و لاینقطع در زندانهای مختلف ایران ، برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به اجرا گذاشته می شوند.
سیاست های سرکوب گسترده و اعدام های گروهی و مستمر توسط ولی فقیه مطلقه این رژیم علی خامنه ای تعیین می شود و به دستور و تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا گذاشته می شود . احکام ضد بشری اعدام زندانیان سیاسی ، اعدام کودکان ، اعدام های گروهی و سنکسار، دستگیریهای گسترده وسرکوب فعالین دانشجویی،زنان و کارگران برخلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که این رژیم ملزم به اجرای آن است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام زندانی فوق را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای پایان دادن به موج اعدامها در ایران، خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اخذ تصمیمات لازم اجرا است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
9 اردیبهشت 1388 برابر با 29 آپریل 2009

اعدام زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: