۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

جان زندانی سیاسی ماشالله حائری در معرض خطر جدی قرار گرفته است


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  زندانی سیاسی  ماشالله حائری در پی وخامت شدید وضعیت جسمی اش و خونریزی از ناحیه گوش و بینی اش به خارج از زندان منتقل گردید.
روز سه شنبه و چهارشنبه  ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه وضعیت جسمی زندانی سیاسی ماشالله حائری به وخامت گرایید و به نقطه بسیار خطرناکی رسیده است . او از ناحیه گوش و بینی دچار خونریزی شده است . بازجویان وزارت اطلاعات علیرغم شرایط حاد جسمی این زندانی سیاسی ۲ روز او را در این حالت در زندان نگه داشتند ومانع  درمان وی شدند.
تا اینکه روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه خونریزی از ناحیه گوش و بینی شدت بیشتری به خود گرفت و او  هنگام حرکت کردند قادر به حفظ تعادل خویش نبود و چندین بار  زمین خورد   و به نقطه ای بسیار خطرناکی رسیده بود در این حالت وی را به خارج از زندان منتقل کردند.
زندانی سیاسی ماشالله حائری مدت طولانی است که از وضعیت حاد جسمی رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان این زندانی سیاسی هستند.
 از طرفی دیگر زندانی سیاسی حسن طفاح ۸۵ ساله که دچار سرطان خون می باشد و وضعیت جسمی وی  به غایت حاد می باشد و حتی پزشک قانونی اعلام کرده است که این زندانی قادر به تحمل حبس نیست اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان و آزاد کردند وی هستند . همچنین زندانی عقیدتی  یدالله سبحانی از هموطنان بهایی در شرایط حاد جسمی بسر می برند و بدون درمان به حال خود رها شده است.
بازجویان وزارت اطلاعات مرگ تدریجی و زجر کش کردن زندانیان سیاسی و عقیدتی بیماررا پیش می برند و تا به حال تعدادی  از زندانیان را بدین طریق زجرکش نموده اند .بازجویان وزارت اطلاعات مجری فرامین آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات دولت آخوند حسن روحانی است که آنها مجریان سیاستهای سرکوبگرانه و غیر انسانی  آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم را پیش می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به شیوه زجر کش کردن زندانیان سیاسی بیمار در زندانهای ولی فقیه توسط بازجویان وزارت اطلاعات هشدار می دهد و خواستار اقدامان کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی  برای جلویگیری از سیاستهای  ضدبشری زجرکش کردن زندانیان سیاسی بیمار در زندانهای ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ اردیبهشت ۹۳ برابر با ۷ می ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: