۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۷, شنبه

وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی و ادامه نگهداری وی در سلولهای انفرادی


 بنابه  گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت جسمی زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در سلولهای انفرادی زندان ندامتگاه کرج رو به وخامت گراییده است .
وضعیت جسمی  زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی که مبتلا به بیماری سرطان می باشد رو به وخامت گذاشته است و بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی می شوند. زندانی سیاسی علی معزی بیش از ۲ هفته است که در سلولهای انفرادی زندان ندامتگاه کرج که فاقد هرگونه امکانات اولیه انسانی است نگهداری می شود. او از درمان محروم بوده و این در حالی است که می بایست در بیمارستان و تحت درمان قرار گیرد . این مسئله جان این زندانی سیاسی را در معرض خطر جدی قرار داده است .
زندانی سیاسی علی معزی ۱۱ اردیبهشت ماه در اعتراض به یورش وحشیانه و خونین به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ ودر همبستگی با خواسته های  زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در بند ۲۴۰ دست به اعتصاب غذا زد. اما چند روز بعد پس از پایان پیروزمندانه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ و بازگرداندن آنها به بند عمومی به اعتصاب غذای خود پایان داد .
بازجویان وزارت اطلاعات بدون دلیل و برای انتقام گیری از وی، او را همچنان در سلولهای انفرادی زندان ندامتگاه کرج در شرایط غیر انسانی بدون درمان  و با اذیت و آزارهای جسمی و روحی نگه داشته اند.
فردی که مجری فرامین بازجویان وزارت اطلاعات در زندان ندامتگاه کرج می باشد حسینی نام دارد او رئیس زندان ندامتگاه می باشد واز جنایتکاران علیه بشریت در این زندان است. اقدمات غیر انسانی وی تا به حال منجر به مرگ چندین زندانی در این زندان شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه نگهداری زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در سلولهای انفرادی که از بیماری حاد و خطرناک سرطان رنج می برد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات فوری  برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ اردیبهشت ۹۳ برابر با ۱۷ می ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: