۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

انتقال یک هموطن بهایی به بند مجرمین عادی و خطرناک در زندان گوهردشت کرج


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» انتقال  یک هموطن بهایی از  بند ۴ سالن ۱۲ بند  زندانیان سیاسی به بند ۱ زندان گوهردشت کرج به دلیل نوشتن نامه  به آخوند علی خامنه ای  و تشریح سرقت اموالش  و زندانی کردن غیر قانونی وی در این نامه  .
روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه زندانی عقیدتی  شهرام چینیان  ۴۰ ساله  که نزدیک به ۲ سال است در زندانهای اوین و گوهردشت کرج زندانی می باشد از بند ۴ سالن ۱۲  بند زندانیان سیاسی به بند ۱ زندان گوهردشت که محل نگهداری زندانیان عادی و خطرناک است منتقل نمودند .
 علت انتقال این هموطن بهایی  به بند ۱ ،نوشتن نامه به آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و و اعتراض این هموطن  به سرقت اموال شخصی  و زندانی کردن غیر قانونی اش می باشد .
در طی هفته های گذشته یورشها، اذیت و آزار و  فشارها علیه زندانیان سیاسی در نقاط مختلف ایران شدت گرفته است هدف از این اقدامات غیر انسانی ایجاد رعب و وحشت می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال این هموطن بهایی به بند مجرمین عادی برای تحت فشار قرار دادن وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب وحشیانه و غیرانسانی زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران است.
 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۹ خرداد ۹۳ برابر با ۲۹ می ۲۰۱۴

 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: