۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۶, جمعه

وضعیت وخیم زندانی سیاسی مبتلا به سرطان خون و عدم درمان وی بدستو بازجویان وزارت اطلاعات


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت جسمی زندانیان سیاسی حسن طفاح و امان الله مستقیم به گونه ای حاد گردید که بازجویان وزارت اطلاعات ناچار به انتقال آنها به خارج از زندان شدند .
روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه وضعیت جسمی ۲  زندانی سیاسی امان الله مستقیم و  حسن طفاح که بیش از ۸۰ سال سن دارد و دچار بیماری سرطان خون می باشد و پزشک قانونی بر عدم تحمل حبس و درمان وی در خارج از زندان تاکید کرده بود بسیار حاد گردید که بازجویان وزارت اطلاعات ناچار به انتقال آنها به خارج از زندان شدند .
این ۲ زندانی سیاسی علیرغم شرایط حاد جسمی که به سختی قادر به حرکت بودند با دست بند و پابند به بیرون از زندان منتقل شدند . بازجویان وزارت اطلاعات بمنظورقرار دادن زندانیان سیاسی تحت فشار جسمی و روحی ،هنگام انتقال آنها به بیرون از زندان اقدام به زدن دست بند و پابند می کنند.
زندانی سیاسی کهنسال حسن طفاح حتی زمان غذا خوردن وهنگام رفتن به سرویسهای بهداشتی به دستان و پاهای وی دست بند و پابند زده بودند که او نسبت به این رفتارهای قرون وسطایی بازجویان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای اعتراض کرد و وی را به این بهانه  روز پنچشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه بدون درمان مجددا به زندان بازگرداندند.
یکی از شیوه های فریبکارانه، غیر انسانی و قرون وسطایی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی  هستند  بکار می برند این است که آنها را در ظاهر به بیمارستان منتقل می کنند و از طریق کانالهای خود خبر انتقال این زندانی به بیمارستان را انتشار می دهند ولی معمولا زندانی را آخر هفته به بیمارستان منتقل می کنند که پزشکان متخصص حضور ندارند و بعد از چند ساعت مجددا به زندان بدون درمان باز می گردانند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطری که جان زندانی سیاسی حسن طفاح را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به شیوه های مختلف نقض حقوق بشر در ایران  خواستار ارجاع پرونده آمران اصلی جنایت علیه بشریت در ایران مانند آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم ،آخوند صادق لاریجانی که تحت پوشش و نام قوه قضاییه ولی فقیه به جنایت مشغول می باشد ، آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات که یک شبکه از بازجویان (شکنجه گران) در ایران را هدایت می کند و آخوند حسن روحانی که دستور دهنده اصلی یورش به اعتراضات دانشجویی در سال ۷۸ می باشد  به دادگاه کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶اردیبهشت ۹۳ برابر با ۱۶ می ۲۰۱۴

 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

  

هیچ نظری موجود نیست: