۱۳۹۳ خرداد ۱۰, شنبه

فراخوان برای نجات جان زندانی سیاسی غلامرضا خسروی که در آستانه اعدام قرار دارد

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» جان زندانی سیاسی غلامرضا خسروی در معرض خطر جدی اعدام قرار گرفته است.
روز شنبه ۱۰ خرداد ماه طی تماسی که از زندانی گوهردشت کرج با خانواده وی گرفته شد از آنها خواسته شد که برای ملاقات با زندانی سیاسی غلامرضا خسروی به زندان مراجعه نمایند و بر این نکته تاکید کردند که  مادر و همسر او باید دراین ملاقات حضور داشته  باشند .از آنجایی که مادر سالخورده اش و همسرش ساکن اصفهان هستند به تماس گیرنده گفته شد که مادر آقای خسروی مسن هستند و فردا بری ملاقات مراجعه خواهند کرد.
ساعتی بعد یکی از اعضای خانواده به زندان گوهردشت کرج مراجع نمود و خواهان ملاقات با عزیزشان می شود.خدابخشی معاون امنیتی عباس جعفری دولت آبادی به عضو خانواده آقای خسروی اجازه ملاقات می دهد و وقتی که از خدابخشی سئوال می کند که آیا قصد اجرای حکم اعدام  غلامرضا را دارید ؟ خدابخشی می گویید : «هیچ چیز بعید نیست» و ادامه می دهد  که غلامرضا در مسئله اعتراضات بند ۳۵۰ شرکت فعال و نقش خیلی  مهمی داشته است. علاوه بر خدابخشی ، حمیدی راد قاضی اجرای احکام اوین و مومنی در آنجا حضور داشتند.
زندانی سیاسی  غلامرضا خسروی پس از ۳ روز بودن در بند قرنطینه به سلولهای انفرادی بند ۵ با دست بند و پابند منتقل شده است . همه شواهد  حاکی از آن است  که رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای قصد اعدام این زندانی سیاسی  را دارد و همچنین شواهد حاکی از آن است که حکم ضد بشری اعدام  بزودی به اجرا گذاشته خواهد شد.
از طرفی دیگر سر بازجوی وزارت اطلاعات آخوندی با نام مستعار علوی شخصا به زندانی سیاسی غلامرضا خسروی گفته بود که حکمت را به اجرا خواهیم گذاشت. این آخوند که مسئول بازجویی و شکنجه از دهه ۶۰ تاکنون در زندان اوین می باشد و هنگام به اجرا در آوردن حکم اعدام زنده یادان علی صارمی، محمد علی آقازاده وجعفر کاظمی  خود شخصا حضور داشت و طناب دار را به گردان آنها انداخت.
 زندانی سیاسی غلامرضا خسروی متولد تیر ماه ۱۳۴۴ می باشد و اکثر عمر خویش را برای آزادی مردم ایران در زندان سپری کرد. او در سال ۱۳۶۰ در شهر کازرون دستگیر شد و به مدت ۵ سال در این شهر زندانی بود و با پایان یافتن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی اش آزاد شد . اما در اسفند ماه سال ۱۳۸۶ به دلیل ارتباط با سیمای آزادی  دستگیر شد او در آن زمان در کارخانه مس سرچشمه کرمان مشغول به کار بود  در سال  ۱۳۸۷ به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران و کمک مالی به آنها به  ۳ سال زندان تعزیری و ۳ سال زندان تعلیقی محکوم شد . اما در سال ۱۳۸۸ در جریان قیام مردم ایران  توسط قاضی وزارت اطلاعات پیر عباسی در حالی که در حال طی کردن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خویش بود به اعدام محکوم شد ولی دردیوان عالی کشور حکم اعدام او نقض گردید.
زندانی سیاسی غلامرضا خسروی  ۲۰ ماه در سلولهای انفرادی  بازجویان وزارت اطلاعات تحت شکنجه های وحشیانه  جسمی و روحی قرار داشت.
پس از یورش وحشیانه به بند ۳۵۰ که توسط زندانیان سیاسی و خانواده های آنها روز سیاه نامیده شد . زندانی سیاسی غلامرضا خسروی هدف اولیه و اصلی و سازمان یافته مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. او در این یورش بشدت زخمی گردید و جزء آخرین کسانی بود که از سلول انفرادی  به بند بازگردانده شد. امروز خدابخشی معاون امنیتی  عباس جعفری دولت آبادی دلیل اصلی قصد اجرای حکم این زندانی سیاسی را شرکت فعال در اعتراضات بند ۳۵۰ اوین اعلام می دارد.پس از وعده و وعیدهای مختلف مبنی بر رسیدگی به یورش خونین به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین حال به جای رسیدگی  به این جنایت رژیم ولی فقیه قصد دارد قربانی اصلی این یورش خونین را اعدام نماید .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، برای نجات جان این زندانی سیاسی از تمامی هموطنان در داخل و خارج از ایران خواستار اقدامات اعتراضی گسترده در مقابل مقر سازمانهای حقوق بشری بین المللی و سیاسی جهان است و از کمیساریای عالی حقوق بشر خواستار دخالت فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.
    

۱۰ خرداد  ۹۳ برابر با ۳۱ می ۲۰۱۴


 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: