۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۵, دوشنبه

یورش وحشیانه و به گروگان گرفتن روستاییان بی دفاع توسط مامورین وزارت اطلاعات

بنابه  گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات به روستای چشمه زیارت از نواحی  شهر زاهدان و به گروگان گرفتن تعدادی از روستاییان.
حدود ۱۶ روز پیش مامورین وزارت اطلاعات به روستای چشمه  زیارت که در حدود ۳۰ کیلومتری  شهر زاهدان است یورش بردند و ریش سفید و تعدادی از مردان این روستای محروم را به گروگان گرفتند .اسامی تعدادی از افرادی که  در این یورش به گروگان گرفته شده اند  عبارتند از :
۱ـ دوست محمد نوهتانی ۵۷ ساله از ریش سفیدان این روستا
۲ـ عبدالغفار نوهتانی ۳۵ ساله
۳-ـ عبدالحمید نوهتانی ۳۱ ساله
۴ عبدالله نوهتانی ۲۲ ساله
۵ ـ عبدالرحمان نوهتانی ۳۱ ساله
۶ ـ حبیب الله نوهتانی ۳۵ ساله
۷ ـ الیاس نوهتانی ۴۰ ساله
مامورین وزارت اطلاعات ابتدا آنها را به مدت ۵ روز در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند و سپس آنها را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زاهدان منتقل کردند . آنها بیش از ۱۶ روز است که در سلولهای انفرادی در حال بلاتکلیفی بسر می برند
افراد فوق به دلیل اینکه بستگان آنها از فعالین سیاسی بلوچ  و در خارج از کشورهستند به گروگان گرفته شده اند  و به آنها اعلام شده است فقط در صورتیکه اعضای خانواده های آنها که در خارج از کشور هستند خود را به مامورین وزارت اطلاعات تسلیم کنند  آزاد خواهند شد.
در دهه ۷۰ دو برادر زندانی سیاسی عبد الغفار نوهتانی به نام های حمید نوهتانی و گرگین نوهتانی  در جریان یورش مامورین وزارت اطلاعات و درگیری با آنها جان باختند و ۲ برادر دیگر وی به نام های عبدالستار نوهتانی و فخرالدین نوهتانی  پس از دستگیری در زندان اعدام شدند. آنها از هوادران سازمان مجاهدین خلق ایران بودند.
یکی از شیوه های غیر انسانی که بازجویان وزارت اطلاعات   در استان سیستان و بلوچستان علیه فعالین سیاسی بکار می برند به گروگان گرفتن  اعضای خانواده آنها به منظور وادار کردن فعال سیاسی به تسلیم است و در موارد متعددی تعداد زیادی از آنها با احکام سنگین و یا بلاتکلیف در زندان بسر می برند.     
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به روستای چشمه زیارت زاهدان و به گروگان گرفتن تعدادی از ریش سفیدان و مردان این روستا را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی، آخوند محمود علوی و آخوند حسن روحانی به  دادگاه کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ برابر با۵ می ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: