۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۵, دوشنبه

بیش از ۲ ماه بی خبری از وضعیت و شرایط خادم کلیسا در شکنجه گاه اداره اطلاعات اهواز


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» از وضعیت و شرایط یکی از خادمین کلیسا که بیش از ۲ ماه در بازداشت اداره اطلاعات خوزستان می باشد هیچ خبری در دست نیست.
علیرغم گذشت بیش از ۲ ماه از بازداشت امین خاکی یکی از خادمین کلیسا که از ۱۴ اسفندماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و ابتدا به اداره اطلاعات شوش و سپس به اداره اطلاعات اهواز منتقل شد هنوز از وضعیت و شرایط این  هموطن مسیحی هیچ خبری در دست نیست. زندانیانی که در سلول کناری او بودند از شکنجه های وحشیانه این خادم کلیسا خبر می دهند آنها به مدت چند روز فریادهای او را که  تحت شکنجه های جسمی بازجویان اداره اطلاعات قرار داشت ،می شنیدند.
از طرفی دیگر از زمان دستگیر آقای خاکی ،خانواده او که ساکن کرج هستند بطور مستمر به شهرهای مختلف خوزستان سفر می کنند و با صرف هزینه های زیاد و طی مسافت طولانی  تلاش می کنند تا به آنها ملاقات کوتاهی بدهند و بتوانند از وضعیت و شرایط عزیز خود مطلع شوند اما بازجویان وزارت اطلاعات هر بار پس از چند روز وعده و وعید از دادن ملاقات به این خانواده خوداری می کنند. بازجویان وزارت اطلاعات معمولا کسانی را که مورد شکنجه های جسمی شدید قرار می دهد تا زمانی که آثار شکنجه تا حدی بر طرف نشود از دادن ملاقات به خانواده های آنها خوداری می کنند .
خادم کلیسا آقای امین خاکی تنها به صرف داشتن اعتقادات مذهبی مسیحیت دستگیر و تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته است.
همزمان بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی دروغین قصد دارند که ۲ نوکیش مسیحی دیگر که همراه ایشان دستگیر شده بودند را در دادگاه انقلاب دزفول مورد محاکمه قرار دهد اسامی آنها خسرو بارون زاده معروف به دانیال و رحمان بهمن  معروف به ضیا می باشد. آنها قرار بود روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه  در دادگاه انقلاب دزفول مورد محاکمه قرار گیرند.
  لازم به یاد آوری است که این خانواده های مسیحی که ۸ نفر بودند روز ۱۴ اسفند ماه در کنار رودخانه کرخه شوش در حال پیک نیک و صرف غذا بودند که مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند در این یورش یک دستگاه مینی بوس و ۲ دستگاه ماشین سواری وزارت اطلاعات مملو از مامورشرکت داشتند .مامورین وزارت اطلاعات  با برخوردهای وحشیانه و ضرب و شتم، آنها را دستگیر و به اداره اطلاعات شوش معروف به ستاد خبری منتقل کردند.
مامورین وزارت اطلاعات این اعمال وحشیانه و غیر انسانی را بدستورآخوند محمود علوی وزیر اطلاعات آخوند حسن روحانی  که مجری سیاست سرکوبگرانه آخوند علی خامنه ای در ایران است،انجام می دهند.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اذیت و آزار هموطنان مسیحی و همچنین  یورش  مسلحانه ،ضرب و شتم ، دستگیری ، بازرسی و سرقت اموال شخصی ، بازجویی و ادامه بازداشت و قصد محاکمه آنها را تنها به خاطر اعتقادات مذهبی  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی هموطنان مسیحی دستگیر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ برابر با۵ می ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: