۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

انتقال دانشجوی زندانی محمد مهدی ابیات به سلول انفرادی

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  دانشجوی زندانی محمد مهدی ابیات  به منظور تحت فشار قرار دادن وی به سلولهای انفرادی منتقل گردید.
 صبح روز شنبه ۳ خرداد ماه هنگامی که تمامی زندانیان در خواب بسر می بردند  دانشجوی زندانی محمد مهدی ابیات که  حدودا ۲۲ ساله می باشد بدون اطلاع همبندیانش ،با فریب  توسط رئیس زندان از بند خارج و به سلولهای انفرادی منتقل گردید.
دانشجوی  زندانی توسط محمد مردانی رئیس زندان گوهردشت کرج و امیری معاون وی که پیش از این  رئیس گارد زندان بود به سلولهای انفرادی منتقل شد .این  ۲ جنایتکار علیه بشریت فرامین وزارت اطلاعات به منظور سرکوب زندانیان سیاسی را  بکار می برند.
روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه هنگامیکه این دانشجوی زندانی قصد ملاقات با خانواده اش را داشت توسط زندانبانان مورد یورش وضرب و شتم شدید قرار گرفت و از ملاقات با خانواده اش منع شد .ضرب و شتم این دانشجو در مقابل چشمان خانواده اش صورت گرفت که باعث اعتراض شدید خانواده وی گردید و زندانبانان به جای رسیدگی به اعتراضات این خانواده خواهر او را به مدت ۱،۵ ساعت بازداشت نمودند و مورد تهدید و اذیت و آزار قرار دادند.
محمد مهدی ابیات دانشجوی رشته کامپیوتر می باشد که در اعتراضات سال ۸۸ فعالانه شرکت داشت که دستگیر و مدتی در بازداشت مامورین وزارت اطلاعات قرار داشت ولی با گذاشتن وثیقه سنگین از زندان آزاد گردید .سپس او را به دادگاه انقلاب ولی فقیه احضار نمودند  و به ۳ سال زندان محکوم کردند . او در حال سپری کردن مدت محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خویش است و نزدیک به ۹ ماه است که در زندان بسر می برد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران ، انتقال این دانشجو به سلول انفرادی ، ضرب و شتم  وی و بازداشت خواهر او را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به سرکوب مردم ایران خوستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشررژیم ولی فقیه  به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۴ خرداد ۹۳ برابر با ۲۵ می ۲۰۱۴

 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: