۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

شلیک به افراد بی گناه و دستگیری یکی از روحانیون اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» طی چند هفته گذشته سرکوب اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان شدت یافته است .
مامورین وزارت اطلاعات چند هفته پیش به روستای شنویک از توابع شهر زاهدان یورش بردند و مولوی ابراهیم عالی زهی ۴۵ ساله را دستگیر وبه نقطه نامعلومی منتقل کردند.مولوی ابراهیم عالی زهی  امام جمعه شهر شنویک است و همچنین مدیریت یک مدرسه مذهبی اهل سنت را در آنجا به عهده دارد. حین دستگیری او را مورد اهانت و ضرب و شتم قرار دادند یکی از شاگردان وی نسبت به این رفتار غیر انسانی اعتراض نمود که او را هم وحشیانه مورد ضرب و شتم  قرار دادند .
مولوی ابراهیم عالی زهی به دلیل اعتراض نسبت به تبعیض غیر انسانی علیه اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت و دستگیر شد.
خانواده مولوی از زمان دستگیری وی به تمامی مراکز سپاه  ، اداره اطلاعات و سایر ارگانهای سرکوب در استان مراجعه کرده اند ولی آنها از اعلام محل بازداشت و شرایط و وضعیت این زندانی عقیدتی خوداری می کنند. این مسئله باعث نگرانی شدید خانواده وی گردیده است.
در یک حادثه دیگر یکی از جوانان شهر زاهدان به نام عین الله قنبر زهی ۲۳ ساله که در ماشین خود  در حال رانندگی بود بی دلیل  هدف تیراندازی مامورین اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفت و گفته می شود از ۳ ناحیه پا و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است. این جوان در اطلاعات سپاه پاسداران زندانی است و به خانواده وی اجازه داده نمی شود که با عزیزشان ملاقات کنند تا از وضعیت و شرایط او مطلع شوند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورشهای مسلحانه به جوانان، دستگیری روحانیون اهل سنت و بی اطلاع نگه داشتن خانواده آنها از وضعیت و شرایط عزیزانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخود مصلحی و آخوند صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت که نام آنها در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد به دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ مرداد ۱۳۹۲ برابر با ۴ اوت ۲۰۱۳


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: