۱۳۹۲ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

اعتراض زندانیان نسبت به فشارها و اذیت وآزارها در زندان مرکزی بندرعباس


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتراضات گسترده زندانیان زندان مرکزی بندرعباس نسبت به وادار کردن آنها به پوشیدن لباسهای کثیف که بوی تعفن میدهد تحت عنوان لباس فرم.
روز شنبه ۲۶ مرداد ماه زندانیان بند ۱ زندان مرکزی بندر عباس که قصد ملاقات با خانواده های خود را داشتند از طرف زندانبانان ولی فقیه به آنها گفته شد تنها کسانی می توانند به ملاقات با خانواده هایشان  بروند که لباسهای فرم زندان را بر تن داشته باشند.این لباسها که تحت نام لباسهای فرم زندان نامیده می شوند، لباسهایی مندرس و کثیف بوده که بوی تعفن آن برای زندانی آزار دهنده می باشد ، کسانی که پیش ازاین آنها را پوشیده اند دچار بیماریهای پوستی شده اند.
زندانیان بند ۱ زندان بندرعباس بنا بر استناد به بخشنامه سازمان زندانها که در آن نوشته شده است که زندانیان هنگام ملاقات تنها حق پوشیدن لباس جین و آستین کوتاه را ندارند از پوشیدن لباسهای کثیف و آلوده به بیماری پوستی  که بوی تعفن میدهد خوداری کردند، زندانبانان ولی فقیه مانع ملاقات  این زندانیان با خانواده هایشان شدند که منجر به اعتراضات گسترده در سالن ملاقات و بند گردید.
پس از اینکه اعتراضات در زندان گسترش یافت، رئیس زندان ، زندانیان را احضار کرد و ابتدا با تهدید سعی در پایان بخشیدن به اعتراضات نمود ولی وقتی که با خشم زندانیان مواجه گردید به آنها قول داد که به خواسته های آنها رسیدگی خواهد کرد.
از طرفی دیگر شیوه غیر انسانی  که علیه زندانیان در زندان مرکزی بندرعباس بکار برده می شود کاهش شدید کمیت و کیفیت غذا است و عملا در حال حذف جیره غذایی زندانیان هستند .زندانیان بی دفاع ناچار هستند از مکانی که تحت عنوان رستوران نامیده می شود و ایادی زندانبانان مسئولیت آن را به عهده دارند غذا را با قیمتهای نجومی خریداری نمایند.قیمت غذاها بین ۱۰۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰ تومان می باشد به عنوان مثال یک پرس برنج ساده ۳۰۰۰ تومان به زندانی فروخته می شود.
زندان بندرعباس یکی از مخوفترین زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است.زندانیان از حداقل امکانات اولیه زندگی محروم هستند . هواخوری آنها علیرغم گرمای شدید سرپوشیده و به خاطر بالا زدن فاضلاب بوی تعفن شدید می دهد. زندانیان با بندهای دیگر هیچگونه ارتباطی ندارند.شرایط زندانیان سیاسی این زندان به غایت سخت و طاقت فرسا است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،تشدید فشارها علیه زندانیان و پیش بردن حذف جیره غذایی زندانیان بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹مرداد ۱۳۹۲ برابر با ۲۰ اوت ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: